معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام:
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: هوای استان به علت ورود توده گرد و غبار در وضعیت ناسالم و هشدار قرار دارد و میزان ذرات معلق هم اکنون هشت برابر حد مجاز است.
کد خبر: ۸۲۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 09 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی طاهر سارایی اظهار داشت: این توده که از ساعت چهار بامداد امروز وارد استان شده هوای نقاط مختلف را تحت تاثیر خود قرار داد و الان بیشترین آلودگی مربوط به شهر ایلام با هشت برابر حد مجاز است.

وی با بیان اینکه غلظت گرد و غبار در سایر نقاط استان کم است، افزود: طبق بررسی ماهواره ای وضعیت فعالیت این توده کاهشی است که انتظار می رود تا ساعاتی دیگر به تدریج از استان ایلام خارج شود.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام هم گفت: گرد و غبار باعث ایجاد تاخیر یک ساعته در پروازهای صبح استان ایلام شد.

جواد یگانه افزود: پرواز ساعت ۶:۲۵ دقیقه تهران ایلام مشهد شرکت آسمان و پرواز هفت و ۲۵ دقیقه تهران ایلام شرکت ایران ایر به علت وجود گرد و غبار و کاهش دید افقی فرودگاه به یک هزار و ۲۰۰ متر پرواز خود را با تاخیر یک ساعته انجام می دهند.

وی افزود: در صورت تداوم گرد و غبار و کاهش دید احتمال لغو کامل این پروازها وجود دارد.

بیش از ۱۰ سال است که استان ایلام و دیگر استان‌های نوار مرزی غرب کشور با پدیده گرد و غبار مواجه هستند و این معضل که عمده آن منشاء خارجی دارد از کانون‌های خارجی عراق، سوریه، اردن و عربستان وارد نوار مرزی ایران می‌شود.

خشکیدگی و آفت‌زدگی درختان بلوط، خسارت به کشاورزان در زیربخش‌های مختلف به ویژه زنبورداران، بروز بیماری‌های تنفسی و ریوی و ... را به دنبال دارد.

کشور ایران افزون بر ۳۴ میلیون هکتار اراضی مستعد و منشا گرد و غبار داخلی دارد که از این میزان سهم استان ایلام ۲۱۵ هزار هکتار است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار