مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: شرکت های مسافربری برای رسیدن به صرفه اقتصادی ترجیح می دهد به جای پرکردن اتوبوس از مسافر، بارهای تجاری را جایگزین کنند که حتی به بیش از سه تن هم می رسد.
کد خبر: ۸۲۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ 08 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، مهدی خضری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با وجودی که حمل بار تجاری از طریق اتوبوس های شهری تنها در حد یک هزار و 600 کیلو مجاز است اما گاها شرکت های مسافربری بیش از سه تن سنگ و ماشین لباس شویی و غیره حمل می کنند که یکی از عوامل واژگونی اتوبوس ها و بروز تصادفات  همین مسئله است.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد تخلف آشکار دفاتر تخلیه بار هستیم و به وضوح در پایانه های کاوه تعداد زیادی از این دفاتر را شاهد هستیم، ادامه داد: تاکنون توانستیم ده تا از این دفاتر را پلمب کنیم که متاسفانه باز هم از پلمب خارج شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: به دنبال حمل بار تجاری  مرکز ثقل اتوبوس تغییر پیدا می کند و تاب آوری سیستم ترمز را دچار مشکل می کند و باعث اختلال در سیستم ترمز و واژگونی اتوبوس ها میشود و همین مسئله در افزایش تصادفات نقش دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر کمیسیون ماده 12 که اقدام به ثبت تخلف شرکت ها می کردیم در کمیسیون ماده 14 تخلفات خود ناوگان ارائه می شود، گفت: گشت های نامحسوس از سوی اداره کل در پایانه ها قرار دادیم و به محض اینکه تخلف رانندگان هنگام حمل بار مشاهده شود قطعا با آنها برخورد و کارت هوشمند رانندگان باطل می شود.

خضری یکی دیگر از عوامل بروز تصادفات را وجود رانندگان معتاد عنوان کرد و گفت: از 70 راننده تست رانندگی گرفته شد که تعدادی از آنها معتاد بودند و تا سه ماه به آنها فرصت داده شده ودر غیر اینصورت کارت هوشمند آنها باطل می شود.

وی گفت: عمر ناوگان اتوبوس باید 10 ساله باشد ، مینی بوس 24 ساله و سواری 9 ساله است که در اتوبوس برون شهری این سن رعایت می شود اما در مینی بوس ها شاهد فرسوده شدن هستیم و باعث بروز تصادفات می شود.

مدیر کل اداره راه و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از کاهش آمار تصادفات امسال نسبت به سال 97 در حالی خبر داد که میزان تخلفات رانندگی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: سال 97 بالغ بر 181 هزار مورد تخلف ثبت شده که امسال در ده ماه به 600 هزار مورد رسیده است که تعداد تصادفات برون شهری  در سال 97 ، 317 فقره بوده است در سال 98 به 292 رسیده است یعنی معادل هشت درصد کاهش تصادفات را نشان می دهد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار