فرهنگسرای تخصصی رسانه کارگاه عکاسی" ایده یابی در فوتوژورنالیسم و ارتباط با سوژه" با همکاری انجمن عکاسان مطبوعاتی اصفهان برگزار می کند.
کد خبر: ۸۲۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 08 February 2020

فاطمه شفیعی مدیر فرهنگسرای رسانه گفت: سوژه یابی در عکاسی به عنوان اصلی ترین موضوع عکاسی است که در عکاسی خبری نگاه ویژه ای به آن است و عکاس می تواند با یک فریم عکس ناگفته های بسیاری را به تصویر بکشد
عکاسان خبری (photojournalism) وظایف سنگینی را بر دوش می کشند آنها وقایق رئال را باید صادقانه و از دریچه ای جذاب به مخاطب برسانند و هیچگونه سوگیری در ارتباط با سوژه نداشته باشند.
شفیعی افزود: در این کارگاه دو روزه ایده یابی ، سوژه یابی در عکاسی خبری به صورت عملی و تئوری، روزهای 24 و 25 بهمن ماه در محل سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی توسط آی تای شکیبا فر تدریس می شود.
علاقمندان جهت ثبت نام و شرکت در کارگاه می توانند به فرهنگسرای رسانه واقع در انتهای خیابان پروین جنب بازار گیاهان دارویی و ثبت اسناد مجتمع مطبوعاتی طبقه دوم مراجع و یا با شماره تلفن 35544096 تماس حاصل فرمایند.
آی تای شکیبافر (متولد ۱۳۶۸) چهره‌ای جوان و نام آشنا در دنیای عکاسی است. برنده شدن در چندین جشنواره بین‌المللی از جمله PX۳ فرانسه، توانایی وی در برخورد حرفه‌ای با موضوعات مورد علاقه‌اش را نشان می‌دهد. شکیبافر از آن دست هنرمندان جوانی است که سابقه و تجربه‌ای بیش از سنشان دارند و همین عامل موجب موفقیت او شده است. وی با مدرک کارشناسی ارشد عکاسی، سابقه‌ی تدریس دانشگاهی را هم در کارنامه‌ی خود دارد. همین دانش آکادمیک شکیبافر را قادر ساخته تا علاوه بر مفهوم، تاکید درستی بر تکنیک داشته باشد.
توجه به جزئیات و مفهوم بدل به امضای شخصی او در آثارش شده‌اند؛ به گونه‌ای که پشت هر تصویر دلیلی از آن چه که او را مجذوب سوژه کرده است وجود دارد. علاوه بر این، توجه به زنانگی و جنسیت یکی از نکات بارز آثار اخیر اوست. به باور او عکاسان می‌بایست پر دل و جرات بوده و اگر زن هستند، به توانایی‌های خود ایمانی دوچندان داشته باشند.
برگزاری چندین ورکشاپ عکاسی، نوشتن مقالات متعدد و شرکت در نمایشگاه‌های گروهی از جمله فعالیت‌های این عکاس جوان و موفق هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار