عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد
فریده روشن با اشاره به لزوم تقدیر و تجلیل از مفاخر شهر اصفهان گفت: همگان اصفهان را به هنرمندانش می‌شناسند و شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از ابتدای آغاز به کار همواره به موضوع تجلیل و تقدیر از مفاخر و چهره‌های شاخص شهر توجه داشته است.
کد خبر: ۸۲۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 07 February 2020

فریده روشن در حاشیه گردهمایی بزرگ شهروندان منطقه چهار شهرداری اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اصفهان اظهار داشت: ایام‌الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را تبریک می‌گویم و خوشحال هستم که در گردهمایی بزرگ مردم منطقه چهار اصفهان که به همت شهردار محترم منطقه و همکارانشان در معاونت فرهنگی برگزار شده است شرکت کردم.
وی با اشاره به محتوای گردهمایی بزرگ مردم منطقه چهار اصفهان ادامه داد: این برنامه چهره‌های شاخص منطقه تقدیر و تجلیل به عمل آمد و از کتاب‌ها و فیلم‌هایی با موضوع و محتوای فرهنگ عامه و آداب و رسوم قدیمی محلات منطقه چهار رونمایی شد که کار بسیار مهمی است؛ ما یکی از عوامل انگیزشی در مردم را حس تعلق به شهر می‌دانیم و این حس زمانی به وجود می‌آید که ما خود شهروندان را در برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها سهیم کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، درباره ایجاد حس تعلق به شهر ادامه داد: برگزاری برنامه‌هایی مثل گردهمایی مردم منطقه چهار و نیز تهیه، تألیف و تدوین آثاری با موضوع ریشه‌های هویتی محلات، علاوه بر اینکه هویت منطقه‌ای و محلی را شناسایی و معرفی می‌کند، باعث ایجاد حس تعلق بیشتر به شهر در شهروندان می‌شود؛ امیدواریم در مناطق دیگر اصفهان نیز شاهد چنین اقداماتی باشیم و روزی را ببینیم که همه شهروندان اصفهان، این شهر را از آن خود ببینند و تعلق‌خاطر پیدا کنند نسبت به این شهر زیبا و بدانند که هر فعالیتی که انجام می‌شود برای آسایش و امنیت خاطر آن‌ها است.
وی با اشاره به رویکرد شورای شهر در تجلیل از مفاخر شهر تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید اصفهان به هنرمندان و نخبگان خود مفتخر است و پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی لقب گرفته است. ما در شورای اسلامی شهر اصفهان و به ویژه در کمیسیون فرهنگی این شور، از ابتدا بر آن بودیم که دست‌کم تقدیری از مفاخر شهرمان داشته باشیم و خوشبختانه تا جایی که توانسته‌ایم در برنامه‌های مختلف به این رویکرد توجه داشته‌ایم. به‌عنوان مثال در این برنامه از استاد زینت‌السادات امامی، هنرمند رشته معرق چرم سوخته تقدیر به‌عمل‌آمده و ما یکی از مراکز توانمندسازی بانوان را در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان به نام این استاد نام‌گذاری کرده‌ایم.
گردهمایی بزرگ مردم منطقه چهار اصفهان، شامگاه روز چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در سالن شیخ بهایی محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی استان اصفهان و به همت شهرداری منطقه چهار اصفهان برگزار شد و طی این گردهمایی از برخی از مفاخر منطقه در زمینه های مختلف تجلیل و از ۴ جلد کتاب و ۴ فیلم مستند با موضوع فرهنگ عامه محلات منطقه چهار اصفهان رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار