بدنبال آمدن بیماری کرونا در چین و کمبود ماسک در این کشور و اعلام تقاضا از دیگر کشورها، ایران باز هم پیش قدم شد و با ارسال رایگان ماسک های فیلتر دار به کشور چین و از سوی دیگر باز شدن پای دلال ها برای خرید و فروش ماسک به چینی  ها باعث افزایش چند برابر ماسک های فیلتر دار در عرض 10 روز شدند.
کد خبر: ۸۲۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 07 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، ماسک های فیلتر دار که به قیمت یک هزار و 500 تومان از داروخانه های امکان خرید داشت طی دو هفته اخیر به قیمت 4 هزار و 800 تومان رسید . 

مسئول فروش داروخانه کلینک درمان ام البنین در پی اعتراض مشتریان به گران شدن ماسک های فیلتر دار گفت: ماسک ها فیلتر دار به کشور چین ارسال شده است و به خاطر کمبود آن در سطح کشور با نرخ جدید 4 هزار و 800 به دست مشتری می رسد و این در صورتی که در 20 روز گذشته قیمت ماسک فیلتر دار 1 هزار و 500 بود.

همچنین  برخی از پزشکان و دلال ها این فرصت را برای یک تجارت پر سود غنیمت دانسته و با فروش ماسک های فیلتر دار به چینی ها سبب افزایش قیمت آن در داخل شدند.

ارسال ماسک های فیلتر دار به چین و حتی راه اندازی تجارتی پر سود از سوی دلال ها در حالی صورت می گیرد که با آغاز فصل دوم آنفلوانزا در اصفهان و همچنین آلوده بودن شهر اصفهان نیاز مبرم به ماسک های فیلتر دار است و عرضه چند برابری ماسک به مشتریان سبب اعتراض آنها و همچنین در مواقعی انصراف از خرید می شود.

این در صورتی است که وقتی سری به بیمارستان های می زنیم بخش های داخلی بیمارستان های به خاطر ازدحام جمعیت بیماران داخلی پر است و تخت خالی برای بیماران جدید نیست  و غالب کسانی که در بخش های داخلی بستری هستند بیماران ریوی، تنفسی، سرماخوردگی و آنفلوانزا و بیماران کلیوی و قلبی و عروقی است که تماما با آلودگی هوا بی ارتباط نیست.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار