کد خبر: ۸۲۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶ 05 February 2020

امروز سه شنبه ۱۵ بهمن از ۴ پروژه صنعت برق خوزستان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو بهره برداری شد.

به گزارش"تابناک"؛ این پروژه‌ها شامل پست ۴۰۰ کیلو ولت متن به همراه خط ۴۰۰ کیلو ولت دو مداره شهید بقایی، خط ۲۳۰ کیلو ولت دو مداره متن به نیروگاه غرب کارون است.

همچنین از فاز اول و پست خط ۴۰۰ کیلو ولت جندی شاپور، کلید خانه و پست خط دو مداره ورودی ۴۰۰ ولت شهید بقایی و نصب دوبی در پست۴۰۰/۲۰۰ شهید دقایقی بهره برداری شد.

اعتبار در نظر گرفته شده برای این ۴ پروژه، ۶ هزار و۵۰ میلیارد ریال است.

در این آیین علی لاریجانی اظهارکرد: سالگرد انقلاب، همیشه انرژی‌بخش است. ان‌شاءالله با توجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده، به ویژه شهادت حاج قاسم سلیمانی که یک زبده مجاهد بود و فضای کشور را دگرگون کرد، یک انرژی مضاعف برای خدمتگذاری به وجود آمده باشد.

وی با قدردانی از کسانی که در ساخت و تکمیل پروژه‌های عمرانی در خوزستان تلاش کرده‌اند، گفت: باید به خوزستان خدمت کرد زیرا مردم این استان در شرایط سخت دفاع مقدس، همت و استقامت کردند. در واقع محل تمام تصمیم‌گیری‌ها در مورد جنگ، همین منطقه خوزستان بود. این مقاومت باعث سرافرازی کشور شد و انتظاراتی که برای آبادانی این منطقه وجود دارد، انتظارات به حقی است. بخشی از این انتظارات، مربوط به وزارت نیرو و بخشی دیگر مربوط به سایر وزارتخانه‌ها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی نمایندگان خوزستان مطالبی را در مجلس مطرح و پیگیری می‌کنند ولی می‌دانم باوجود تمام کمبودهایی که هست، توجه به استان خوزستان نیز زیاد است و همه علاقه‌مند به کمک هستند.

وی با اشاره به درخواست حل مشکل غباری که روی تجهیزات وزارت نیرو در این منطقه است نیز بیان کرد: این مهم در بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

لاریجانی در ادامه گفت: باید از متخصصان حداکثر استفاده صورت بگیرد و با توجه به محدودیت‌های ارزی کشور، حضور متخصصان داخلی در رشته برق فراهم شود و تجهیزات در داخل ساخته شوند. در زمینه تسهیلات بانکی و امکاناتی نیز، ما در مجلس کارهایی را انجام می‌دهیم.

وی افزود: اگر مطالعاتی هم در این زمینه دارید، ما می‌توانیم در بودجه‌ای که طی روزهای آینده به صحن مجلس می‌آید، احکامی را بیاوریم تا راه را برای خدمات شما جهت ساخت تجهیزات الکترونیکی فراهم کند. قدر زحمات شما را می‌دانیم و با توانمندی که شما دارید، می‌توانید مشکلات کشور را رفع کنید و از این جهت نیز هر پشتیبانی که لازم باشد، انجام می‌دهیم.

در ادامه رضا اردکانیان اظهار کرد: مجموعه طرح‌های بخش «آب» در شهرستان شادگان با سرمایه‌گذاری ۴۷۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی در خصوص پروژه‌های «برق» که امروز در استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در عرصه تأمین و تولید که شرکت توزیع برق در دست اجرا دارد طرح‌های بسیاری است که با اعتباری بالغ‌بر ۶۰۵ میلیارد تومان است.

وزیر نیرو از ساخت دو نیروگاه گازی در استان خوزستان خبر داد و گفت: این دو واحد نیروگاه گازی با سرمایه‌گذاری ۱,۴۴۰ میلیارد تومان در دست احداث است.

اردکانیان تصریح کرد: ۲,۵۵۰ میلیارد تومان طرح حوزه «برق» در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: دهه فجر یک نوع ایستگاه سوخت‌گیری برای مردم و مسئولان است که بیعت مجدد با آرمان‌ها و اهداف انقلاب برای حرکت در مسیر پیش رو داشته باشند.

وزیر نیرو بیان کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجرا است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

اردکانیان گفت: از سال ۹۲ بالغ‌بر ۱,۶۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده و ۷ هزار میلیارد تومان نیز در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه کار اصلی ما تحقق اصلاح الگوی مصرف است، عنوان کرد: در تابستان ۹۷ و ۹۸ با محاسبات صورت گرفته در هر سال استان خوزستان در رتبه نخست مدیریت مصرف قرار است.

وزیر نیرو بیان کرد: کار مدیریت مصرف یکی از کارهای سختی است که ابعاد مختلفی دارد و باید دست در دست هم بدهند تا آن را به نتیجه برسانند.

ارکانیان عنوان کرد: تبادل انرژی با کشورهای همسایه امروز از اولویت‌های صنعت برق است و در این زمینه با کشورهای منطقه نیز ارتباط خوب و منطقی برقرار شده است.

همچنین مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: در پویش ملی الف – ب – ایران برنامه ریزی شده که تا پایان سال هر هفته طرح های صنعت برق در استان های مختلف به مرحله بهره برداری برسند و یا عملیات اجرایی آن ها به طور رسمی آغاز شوند.

محمود دشت بزرگ گفت: قطار این پویش ملی این هفته در ایستگاه استان خوزستان توقف دارد و طرح های متنوعی در دستور کار داریم.

وی افزود: هشت پروژه مهم شبکه انتقال برق استان امروز در چهارمین روز دهه فجر در قالب این پویش ملی  با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند که چهار پروژه پست فشار قوی  ۴۰۰ کیلوولت و چهار پروژه خط ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلو ولت است که مجموع ظرفیتی که از قبل این پست ها به شبکه برق استان انتقال می یابد ۸۸۰ مگاولت آمپر است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان  ادامه داد: طول خطوط اضافه شده با افتتاح این پروژه ها به شبکه برق استان معادل ۱۱۰ کیلومتر مدار است.

دشت بزرگ اظهار داشت: این خطوط و پست ها در شبکه بهره برداری برق استان قرار می گیرند و برای تابستان سال ۹۹ شبکه برق استان را تقویت خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان با اشاره به پروژه کلید خانه ۴۰۰ کیلوولت شهید بقایی گفت: این طرح امکان اتصال برق تولیدی برق نیروگاه کارون به شبکه سراسری را فراهم می کند که به تثبیت ولتاژ و بهبود پروفیل ولتاژ در مرکز و جنوب استان و به پایداری شبکه و امکان صادرات برق از استان را فراهم می کند و زمینه های توسعه را نیز ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در فاز بعد این پست برنامه ریزی شده که از طریق  دستگاه ترانس ۳۱۵ مگاوات آمپرو ۱۲ فیدر ۱۳۲ کیلوولت خروجی از این ایستگاه بتواند ایستگاه های پایین دستی را تامین برق کند و به شبکه توزیع برق کمک خواهد کرد.

دشت بزرگ افزود: پروژه مهم دیگر در شهرستان دزفول پست ۴۰۰ کیلوولت جندی شاپور است که فاز اول به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت تامین برق پروژه مهم فولادسازی روهینا را تامین برق خواهد کرد و در فاز توسعه می تواند برق سایر صنایع در شمال استان را تامین کند.

وی گفت: امید است با مجموع اقداماتی که صورت گرفته ماموریت های ۱۸ گانه دردست اقدام  برق منطقه ای خوزستان،  در سال ۹۹ تمام تلاش صنعت برق استان برای تامین بار پیک و پایه در سال آینده فراهم شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان اظهار داشت: برنامه ریزی شده که تمام تعمیرات پیش بینانه و پیشگیرانه و تعمیرات دوره ای تمام واحدهای صنعت برق استان و نیروگاه ها تا پایان فروردین ماه انجام شود تا دوره آرامی را در تابستان سال۹۹ داشته باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار