کرمانی‌ها از ابتدای سال ۳۶۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداختند؛
سهمیه‌ی مالیاتی استان کرمان برای سال ۹۸، سه هزار میلیارد تومان مصوب شده بود که به گفته‌ی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان از ابتدای سال، سه‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، یعنی هزار میلیارد تومان مازاد بر میزان مصوب، وصول شده است. وی گفته است که ۹۵ درصد درآمد استان کرمان از درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود و کرمان در رتبه‌های اول کشور در وصول مالیات قرار دارد.
کد خبر: ۸۲۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 04 February 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، حمید شیخ‌اسدی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: «کشور ایران توانسته با همت و باور همه مردم، جوانان و دانشمندان پله‌های ترقی را با افتخار و عزت طی کرده و دستاوردهای مهمی برای نظام اسلامی به ارمغان بیاورد».
وی گفت: «اطلاع‌رسانی خدمات نظام در ایام دهه فجر برای این است که به مردم بگوییم با وجود تحریم‌ها و شرایط بسته‌ی کشور، این عملکردها افتخاری است».
شیخ‌اسدی در ادامه افزود: «وزارت اقتصاد و دارایی یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین دستگاه‌های نظام است و مقام معظم رهبری از آن به ابَر وزارتخانه نام برده‌اند و این وزارتخانه حوزه‌های گسترده‌ی مالیات، گمرک، اقتصادی، بانکی، بیمه، بورس و … را دارد».
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به این‌که در بدنه‌ی وزارت اقتصاد و دستگاه‌های متناظر استانی سه معاونت داریم، اضافه کرد: «وظیفه‌ی اصلی ما تنظیم و اجرای سیاست‌های اقتصادی و مالی استان و برنامه‌ریزی برای ایجاد نظم و انضباط مالی در دستگاه‌های اجرایی است».
شیخ‌اسدی گفت: «جذب، هدایت و راهبری سرمایه‌گذاری در سطح استان، نظارت کامل بر نحوه‌ی هزینه‌کرد اعتبارات جاری و عمرانی دستگاه‌های اجرایی، رسیدگی به شکایات مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، نظارت بر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و … از دیگر وظایف اداره کل امور اقتصادی و دارایی است».
وی خاطرنشان کرد: «در حوزه‌ی مالیاتی در سال ۹۸ مبلغ سه هزار میلیارد تومان سهمیه‌ی مصوب استان کرمان بوده که میزان وصولی ۱۰ ماهه‌ی ما سه‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است و هزار میلیارد تومان مازاد وصولی داریم».
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: «یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان مصوب درآمد مالیاتی استان است و بخش غیرمالیاتی ۷۵۰ میلیارد تومان است که ۲۱۵ میلیارد تومان وصول شده و این درآمدها شامل ثبت اسناد، نیروی انتظامی، گمرکات و … است که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این زمینه کسری داریم».
وی افزود: «۹۲ تا ۹۵ درصد درآمدهای استان مالیاتی و مابقی غیرمالیاتی است و عمده تکیه بر درآمدهای مالیاتی است. ضمن این‌که پایه‌ی مالیاتی استان کرمان بالا است و در رتبه‌های اول کشور در وصول مالیات قرار گرفته‌ایم».
شیخ‌اسدی اظهار کرد: «در حوزه‌ی بانکی مانده سپرده‌های بانکی دولتی در پایان آذرماه ۳۹۲ میلیارد ریال و مانده‌ی تسهیلات اعطایی دولتی ۲۷۷ میلیارد ریال بوده که مجموع مطالبات معوق و سررسیدشده‌ی دولتی نیز ۳۵ هزار میلیارد ریال است. در شرایطی که مشکلات اقتصادی داریم باید اختیارات از مرکز به استان‌ها در تسهیلات بانکی ارائه شود».

افزایش ۵۹ درصدی صادرات استان
وی ادامه داد: «در گمرکات استان کرمان در سال گذشته صادرات ۳۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۷۹ میلیون دلار انجام شده که از نظر وزنی ۱۰ درصد و از نظر دلاری ۵۳ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش داشته است».
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: «در ۹ ماهه‌ی ابتدای امسال صادرات استان ۲۹۴ هزار تن به ارزش ۵۵۷ میلیون دلار بوده و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۰ درصد از نظر وزنی و از نظر ارزش دلاری ۵۹ درصد افزایش داشته است».
وی افزود: «در ۹ ماهه‌ی نخست امسال ۷۷ هزار تن واردات کالا به ارزش ۵۶۱ میلیون دلار داشته‌ایم که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۵ درصد از نظر وزنی و ۵۴ درصد از نظر ارزشی کاهش نشان می‌دهد».
شیخ‌اسدی بیان کرد: «پسته و مغز پسته، مصنوعات مسی، خرمای تازه و خشک، پودر معدنی و فرومولیبدن، عمده‌ی محصولات صادراتی به پاکستان، لبنان، عراق و هنگ‌کنگ بوده و اجزاء و قطعات خودرو، لاستیک و وسائط نقلیه، سایر لوازم مکانیکی از کشورهای چین، ترکیه، امارات و آلمان وارد می‌شوند».

پرداخت ۸۷۰۰ میلیارد ریال خسارت بیمه در استان
وی همچنین یادآور شد: «در صنعت بیمه در سال ۹۷ حق بیمه‌ی تولیدی استان کرمان ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده که ۲.۶۶ درصد از حق بیمه‌ی تولیدی کل کشور را به خود اختصاص داده و بعد از تهران در رتبه‌ی ۹ کشور هستیم».
شیخ‌اسدی گفت: «خسارت پرداختی بیمه‌ها در سال گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که ۳.۱ درصد از خسارت کشور مربوط به استان کرمان و رتبه هشتم کشور را داریم».
وی با بیان این‌که ضریب نفوذ بیمه در استان ۲.۱۸ درصد در سال قبل بوده و در کشور ۲.۳۸ درصد است افزود: «در سال ۹۷ تعداد سه میلیون و ۱۸۷ هزار سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال در بورس کرمان معامله شده که نسبت به سال ۹۶ از لحاظ تعداد ۹۲.۶ درصد افزایش و از نظر ارزش ۱۴۰.۶ درصد رشد نشان می‌دهد».
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان ادامه داد: «در ۹ ماهه‌ی نخست امسال دو میلیون ۹۵۲ هزار سهم به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در بورس کرمان معامله شده که از نظر ارزش ۵۲۷ درصد رشد دارد».
وی بیان کرد: «در حوزه‌ی اقتصادی اداره کل کارهای متفاوتی صورت می‌گیرد که حوزه‌ی سرمایه‌گذاری یکی از آن‌هاست و در سال گذشته ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با ۸۴۲ میلیون دلار برای استان کرمان در احداث نیروگاه‌های خورشیدی، صنایع خودروسازی و … مصوب شده است».
شیخ‌اسدی اضافه کرد: «حجم سرمایه‌گذاری خارجی در استان نسبت به کشور بی‌سابقه بوده و در تعداد طرح‌ها رتبه‌ی اول و در حجم سرمایه مصوب در سال گذشته رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده‌ایم».
وی با بیان این‌که حجم سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در کشور ۸۸۱ میلیون دلار بوده که کرمان سهم ۱۵۹ میلیون دلاری را دارد اظهار کرد: «در راستای شفافیت مالی دستگاه‌های استان گام‌های اساسی برداشته‌ایم و حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی با دقت نظر دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شده که در کنار آن نسبت به راه‌اندازی خزانه‌داری الکترونیکی و ساماندهی مالی و ذی‌حسابی دستگاه‌های استان گام‌های بلندی برداشته‌ایم».
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: «در زمینه‌ی پیاده‌سازی نظام نوین اموال دولتی در دستگاه‌های اجرایی، در سال گذشته ۵۳۰ هزار اموال منقول غیرمصرفی و ۳۴۵ هزار اموال مصرفی ثبت شده است».
وی با تاکید بر مقابله با زمین‌خواری بیان کرد: «۱۱ هزار و ۲۹۷ ملک دولتی در استان شناسایی شده است و برای جلوگیری از حراج و دستبرد سوءاستفاده کنندگان کار خوبی در دریافت اسناد صورت گرفته و ۱۹۴ درصد رشد اسناد مالکیت اموال غیرمنقول را داشته‌ایم».
شیخ‌اسدی گفت: «بیش از ۵۰ میلیارد ریال اوراق بهادار در سال جاری در استان کرمان ساماندهی شده است». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار