قاسم شریفی:
به گزارش تابناک سمنان: قاسم شریفی مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: در راستای ارتقای پاسخگویی به شهروندان، ۱۲۵ دستگاه دولتی استان به سامانه سامد پیوسته‌اند.
کد خبر: ۸۲۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 04 February 2020

Image result for سامانه سامد"

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان ، صبح سه شنبه در کارگروه توسعه مدیریت استانداری سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری، ضمن بیان اینکه تبیین اصلاحیه نظام‌نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و صیانت از حقوق شهروندی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، ابراز کرد: اقشار مردم در ساعت اداری با شماره‌گیری شماره تلفن ۱۱۱ در سامانه سامد، می‌توانند در ارتباط با موضوعات مختلف شکایات و پیشنهاد و … خود را ارائه دهند.

وی بیان اینکه هدف از راه اندازی سامانه سامد، مشارکت اقشار مردم در مباحث مدیریتی و جلب اعتماد عمومی است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان، یک‌هزار و ۷۱۴ مورد تماس تلفنی در سامانه سامد ثبت شد.

قاسم شریفی با بیان اینکه بعد از دریافت انتقاد، پیشنهاد و … از سوی مردم از طریق سامانه سامد، در کمتر از ۱۰ روز دستگاه‌های اجرایی مربوط موظف به ارائه پاسخ هستند، افزود: روزانه ۳۰ تا ۵۰ تماس از سوی اقشار مردم در استان سمنان در سامانه سامد ثبت می‌شود.

شریفی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد دستگاه‌های اجرایی که به سامانه سامد پیوسته بودند، ۱۱۷ دستگاه اجرایی بود که این آمار در سال جاری به ۱۲۵ دستگاه افزایش یافته است، بیان کرد: از ابتکارهای جدید در سامانه سامد در استان سمنان، اجرای طرح پاسخگویی در شهرستان‌ها است همچنین براساس برنامه هفتم و قانون اصلاح نظام اداری و منشور حقوق شهروندی، مقرر شد تا در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، شاخص‌های حقوق شهروندی به معنی واقعی در گام اجرایی قرار گیرد.

وی همچنین در پایان با بیان اینکه ۴۰ شاخص برای اجرای دقیق حقوق شهروندی در استانداری و فرمانداری‌ها وجود دارد، افزود: از ۳۵ امتیاز ممکن در بحث صیانت از حقوق شهروندی، ۳۱.۵ امتیاز از سوی فرمانداری‌های استان در سال گذشته کسب شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار