مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مصوبات ستاد مراقبت، کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا با تاکید بر آموزش و اطلاع‌رسانی به گروه‌های مختلف جامعه در استانداری با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۸۱۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 03 February 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان بصورت روزانه اقدام به برپایی جلساتی برای پایش مستمر روند بیماری، کنترل و نظارت بر اجرای طرح‌های پیشگیرانه می‌کنند و نتایج آن در ستاد استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بر این اساس، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های تشخیص، درمان، خودمراقبتی و توصیه‌های بهداشتی جلوگیری از ابتلا به سایر بخش‌ها و دستگاه‌های استان ارسال می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر اساس تصمیم این ستاد، دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان مرجع رسمی صدور اطلاعیه و ارائه هرگونه آمار در این زمینه تعیین شده است.

وی با تاکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی به شهروندان در باره روش‌های پیشگیری از ابتلاء به این بیماری خاطرنشان کرد: بر این اساس اطلاع‌رسانی‌های لازم با هدف آموزش گروه‌های مختلف جامعه در زمینه پیشگیری از بیماری و رعایت موازین بهداشت فردی هم اعلام شده است.

شیشه‌فروش تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی موظف است که امکانات و تجهیزات موردنیاز برای تشخیص، درمان، پیشگیری و مراقبت از بیماری در حوزه مدیریت بیماری‌های واگیر در مراکز درمانی استان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: مراقبت‌های لازم در فرودگاه اصفهان با استقرار کارشناسان پایگاه مراقبت بهداشتی مراکز بهداشت از مسافران بازگشتی از چین و سایر کشورها انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، آموزش مراقبت‌های بهداشتی به کادر پرواز و مراقبت‌های لازم به دستگاه‌هایی از جمله راه‌آهن، راهداری، حمل و نقل جاده‌ای و گمرک را از دیگر مصوبات این ستاد برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: به شهرداری اصفهان هم تاکید شده که برای اطلاع‌رسانی و آموزش شهروندان به شیوه‌های مختلف مانند نصب بنز، تبلیغات شهری و دیگر موارد اقدام کند.

شیشه‌فروش، همچنین دانشگاه علوم پزشکی را مکلف دانست که با همکاری مراکز بهداشت و درمان، خانه‌های بهداشت روستایی و کارگری و بیمارستان‌ها به ارائه آموزش‌های لازم به اقشار مختلف مردم بپردازد.

وی یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی، محیط زیست و گمرک هم باید در زمینه کنترل و مراقبت از محصولات تولیدی و دام و طیور اقدامات لازم را انجام دهند.

شیشه فروش تصریح کرد: طبق گزارش‌ها و بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون هیچ مورد ابتلاء به این بیماری در استان مشاهده نشده و تنها یک مورد مشکوک در بیمارستان فارابی بستری و پس از منفی بودن نتیجه آزمایش‌های وی در مورد ابتلا به ویروس کرونا، مرخص شده است.

وی به مردم توصیه کرد که از شایعات منتشر شده در فضای مجازی در باره شیوع این بیماری توجه نکنند و اطمینان خاطر داشته باشند که هرگونه موردی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بسرعت اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار