تابناک: دو متخلف شکار و صید در پارک ملی کلاه قاضی اصفهان و منطقه شکار ممنوع ستبله بوئین میاندشت توسط محیط بانان دستگیر شدند.c
کد خبر: ۸۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 24 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان «پاما» یک گروه سه نفره از متخلفان شکار وصید از استان های همجوار به قصد شکار وارد پارک ملی کلاه قاضی شدند که توسط محیط بانان این اداره شناسایی شدند.

دو نفرازمتخلفان شکار وصید با مشاهده محیط بانان متواری شدند و یک نفر دیگر از آنها نیز به همراه یک قبضه اسلحه قاچاق ساچمه زنی در ارتفاعات پارک ملی کلاه قاضی دستگیر شد و جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد. این شکارچیان متخلف به اتهام شکار یک راس کل وحشی تحت تعقیب قرار داشتند .

در خبری دیگر همچنین یک متخلف شکار وصید دیگر نیزدر منطقه شکار ممنوع ستبله شهرستان بوئین میاندشت دستگیر شد.

این متخلف که قصد شکار دراین منطقه را که با هوشیاری یگان حفاظت این اداره دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.ازاین متخلف شکار یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی دو لول و کالیبر 12 کشف و ضبط شد.

طبق ماده 15 قانون شکار و صید شروع به شکار جانوران وحشی بر خلاف مقررات این قانون قابل تعقیب و مجازات می باشد.

منطقه شکار ممنوع ستبله که از سال 1390 تحت مدیریت و حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفته با وسعت 22 هزار هکتار در 160 کیلومتری غرب شهر اصفهان و 30 کیلومتری غرب شهر داران واقع شده و زیستگاه گونه های متنوع جانوری و گیاهی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار