تابناک گیلان / داوطلبانی که صلاحیت آنان در مراحل قبلی تأیید و در شورای نگهبان احراز نشده می‌توانند جهت ارائه شکایت خود ظرف مدت ۳ روز از تاریخ ۹۸/۱۱/۱۲ الی ۹۸/۱۱/۱۴ ثبت کنند.
کد خبر: ۸۱۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 01 February 2020

تابناک گیلان / داوطلبانی که صلاحیت آنان در مراحل قبلی تأیید و در شورای نگهبان احراز نشده می‌توانند جهت ارائه شکایت خود ظرف مدت ۳ روز از تاریخ ۹۸/۱۱/۱۲ الی ۹۸/۱۱/۱۴ ثبت کنند.

 

شورای نگهبان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت آنان در مراحل قبلی تأیید و در شورای نگهبان احراز نگردیده، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند.

با پایان یافتن مهلت بررسی صلاحیت‌ها شورای نگهبان با صدور اطلاعیه‌ای زمان، مکان و نحوه ارائه شکایت آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار نگرفته را اعلام کرد.

متن اطلاعیه شماره پنج این شورا روز شنبه در پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان به شرح زیر آمده است:

به اطلاع آن دسته از داوطلبان محترم نمایندگی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان در مراحل قبلی تأیید و در شورای نگهبان احراز نشده می‌رساند:

بر اساس تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۳۵ آیین نامه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره ۳ از بند ۲ ماده واحده، داوطلبان مزبور می‌توانند جهت ارائه شکایت خود ظرف مدت ۳ روز از تاریخ ۹۸/۱۱/۱۲ الی ۹۸/۱۱/۱۴ از ساعت ۸ الی ۱۶ به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان‌ها و یا در تهران به نشانی بزرگراه بسیج، بلوار هجرت، مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی مراجعه نموده و پس از دریافت و تکمیل فرم شکایت، مدارک خود را تحویل داده و رسید آن را دریافت کنند.

پیش از این از سوی شورای نگهبان اعلام شده بود: پس از اعلام مرحله اول از نتایج بررسی صلاحیت‌ها که در هیات‌های نظارت استانی و هیات‌ نظارت مرکزی صورت گرفته، داوطلبانی که به رای هیات‌های نظارت استانی و مرکزی شکایت دارند می‌توانند به مدت پنج روز از یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ شکایت خود را همراه با مستندات و مدارکی که اثبات کننده شرایط نمایندگی در آنان باشد به محلی که هیات‌های نظارت استانی در استان‌ها اعلام کرده اند و به ورزشگاه جهان پهلوان تختی در تهران اعلام کنند.

نتیجه بررسی شکایات داوطلبان از هیات‌های نظارت استانی و مرکزی توسط شورای نگهبان ۱۱ بهمن‌ماه اعلام می‌شود و داوطلبان بار دیگر می‌توانند در صورت اعتراض به این نتایج در یک فرصت سه روزه شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

شورای نگهبان پس از بررسی آخرین شکایت داوطلبان تایید صلاحیت نشده، نتیجه نهایی بررسی صلاحیت و شکایات را در تاریخ ۲۲ بهمن‌ماه اعلام می‌کند و پس از این تاریخ دیگر بررسی صلاحیتی نخواهد داشت.

بر اساس اعلام شورای نگهبان، کارشناسان حقوقی شورای نگهبان مستقر در دفاتر استانی و تهران (مجموعه ورزشی تختی) آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به نامزدها در ثبت اعتراض هستند.

۱۶۰۳۳ نفر در هیات‌های اجرایی بررسی صلاحیت شده‌اند که در این مرحله با احتساب انصراف تعدادی از داوطلبان و با عدم شکایت تعدادی دیگر نسبت به نظر هیات‌های اجرایی، در نهایت صلاحیت بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از داوطلبان در هیأ‌ت‌های نظارت استانی و مرکزی بررسی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار