فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۲.۳ تن انواع مواد مخدر در استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 30 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سردار علی اکبر جاویدان با اشاره به کشف 2.3 تُن مواد مخدر در 10 ماهه امسال در استان گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هشت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده مواد کشف شده مانند همیشه از نوع ماده مخدر "تریاک" است و امسال در کنار مواد سنتی، حدود 120 کیلوگرم نیز ماده مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: در مجموع کشفیات مواد مخدر امسال استان، حدود پنج درصد کشفیات مربوط به مواد مخدر صنعتی است.

جاویدان افزود: امسال در کنار این کشفیات 26 باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده و 6135 معتاد متجاهر و خرده فروش مواد نیز دستگیر شده اند.

این مقام انتظامی از اجرای حدود دو هزار طرح پاکسازی نیز در 10 ماهه امسال خبر داد وافزود: این طرح ها با هدف پاکسازی محلات آلوده در سطح استان انجام می‌شود و طی آنها خرده فروشان دستگیر شده و مراکز عرضه مواد مخدر پلمب شده و معتادان متجاهر جمع آوری می‌شوند.

پلیس فقط مسئول مقابله است، نه پیشگیری و درمان/ اقدامات در حوزه مواد مخدر متناسب با وضع موجود نیست

وی یادآور شد: این اقدامات قهری لازم و ضروری است، اما کافی نیست و باید در کنار اقدامات مقابله‌ای، سایر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی نیز پای کار آمده و در خصوص رفع معضل اعتیاد فعالیت کنند.

جاویدان تصریح کرد: هر جا که تقاضا باشد عرضه نیز حتما هست، پس تا زمانی که ما مصرف کننده و معتاد داشته باشیم تهیه و توزیع مواد مخدر هم ادامه دارد و اقدامات مقابله ای صرف جوابگو نیست.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: بارها اعلام کرده ایم ما می‌توانیم ظرف کمتر از 48 ساعت تمام معتادان متجاهر را جمع آوری کنیم، اما واقعا زیرساختی برای نگهداری این افراد نداریم.

وی یادآور شد: اقدامات بسیاری در این زمینه و نیز در حوزه پیشگیری و درمان معتادان صورت گرفته، اما متناسب با وضع موجود نیست و تلاش ها در این زمینه باید مضاعف شود.

وی افزود: مه ترین اصل در بحث برخورد و مقابله با معضل اعتیاد، پای کار آوردن مردم است، مادامی که مردم احساس خطر نمی کنند نمی‌توان کار چندانی انجام داد و باید در وهله اول مردم آگاه شده و از معضل اعتیاد بترسند تا بتوانیم با این معضل بصورت ریشه‌ای برخورد کنیم.

جاویدان تصریح کرد: در همین راستا کار دستگاه های آموزشی و فرهنگی و بویژه رسانه ها در این زمینه سنگین است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: پلیس تنها متولی بحث مقابله با مواد مخدر است و در بحث پیشگیری و درمان باید سایر نهادها و بویژه مردم پای کار بیاند.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در حوزه مقابله عملکرد خوبی داشته ایم، اما باید در سایر حوزه ها بویژه در بحث آموزش و اطلاع رسانی خطرات اعتیاد کارهای بیشتری صورت گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار