مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام ؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: با اجرای پروژه مشکل افت فشار آب شبکه در شهرک شهید کشوری (سرطاف)، پیچ آشوری و مجتمع تندگویان رفع شده است.
کد خبر: ۸۱۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 28 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ افشین مظاهری  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، شرکت آب و فاضلاب شهری استان اقدامات زیربنایی و اساسی در راستای تامین آب پایدار شهر ایلام انجام داده است.

وی از اختصاص ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و تعویض خط انتقال چشمه آب گل گل شهر ایلام (تامین ۳۵ درصد آب شهر) خبر داد و افزود: مختل شدن پمپاژ آب در زمان جاری شدن سیل، شکستگی های مکرر به دلیل قدمت بالا و فرسودگی و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه بانبرز شهر ایلام بر روی مسیر خط انتقال آب از این چشمه به شهر ایلام از مهمترین مشکلات در ارتباط با این چشمه بود که امسال بعد از سال ها رایزنی، بهسازی چشمه و تعویض خط انتقال در سه مرحله در دستور کار شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل آبفای ایلام یادآور شد: در مرحله اول نسبت اجرای این طرح نسبت به جابجایی بخشی از خط انتقال آب گل گل در منطقه بانبرز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به طول سه کیلومتر اقدام شد که این طرح هم اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی در مراحل پایانی کار قرار دارد.

مظاهری اضافه کرد: مرحله دوم طرح بهسازی چشمه‌ گل‌گل با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال شامل عملیات خاکبرداری و لایروبی چشمه ، تزریق بتن به کف و دیوارهای چشمه و تعویض ۱۵۰ متر خط لوله ۸۰۰ میلیمتری فولادی است که مدت زمان اجرای این طرح ۶ ماه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در مرحله سوم این طرح یک هزار و ۵۰۰ خط انتقال چشمه گل گل با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در مدت زمان ۶ ماه در جهت جلوگیری از قطعی یا افت فشار آب مناطق داخلی شهر ایلام، تعویض و نوسازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام از حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه در بلوار خرم رودی و سازمان فنی و حرفه ای استان به طول چهار کیلومتر خلط انتقال خبر داد و افزود: با اجرای پروژه مشکل افت فشار آب شبکه در شهرک شهید کشوری (سرطاف)، پیچ آشوری و مجتمع تندگویان رفع شده است.

مظاهری یادآور شد: اجرای چهار کیلومتر شبکه توزیع جهت حل مشکل آب منطقه هانیوان و شهرک قائم علیرغم غیرمجاز بودن ساخت و سازها و قرارگیری در ارتفاع بالادست و اجرای آبرسانی به پردیس دانشگاه فرهنگیان با اجرای خط انتقال بطول هزار و ۶۰۰ متر از دیگر اقدامات در دست اجرای این شرکت در سال جاری جهت تامین آب شرب پایدار شهر ایلام بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار