عسگری گفت: برای رشته‌ای مانند فوتبال که هیچ جایگاهی در دنیا نداریم، حاضریم میلیاردی خرج مربیانی کنیم که هیچ بازدهی برای ما ندارند، اما به رشته‌های مدال آور توجهی نداریم.
کد خبر: ۸۱۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 28 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: اردوی آماده سازی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا آغاز شده و ما ۲ مرحله انتخابی برگزار کردیم که از میان شرکت کنندگان، ۲۳ نفر مجوز حضور در اردوی تیم ملی را پیدا کردند. در فرصت باقی مانده میان این ۲۳ نفر انتخابی برگزار خواهد شد و ترکیب تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب خواهد شد.

عسگری درباره سطح مسابقات قهرمانی آسیا گفت: مسابقات قهرمانی آسیا یکی از معتبرترین تکواندو در دنیا است، زیرا تیم‌هایی مانند کره جنوبی و ایران که از قدرت‌های تکواندو دنیا به شمار می‌روند، در منطقه آسیا قرار دارند و رقیب سنتی ما هم کره جنوبی است. با این وجود تک چهره‌هایی از کشورهایی، چون ازبکستان، اردن، چین و قزاقستان هم در این مسابقات حضور دارند که رقیبان قابل احترامی هستند و برابر آن‌ها کار سختی خواهیم داشت.

 

سرمربی تیم ملی درباره شرایط بدنی بازیکنان تیم ملی عنوان کرد: پس از مسابقات فینال گرندپری روسیه به تمام بازیکنان ۴۰ روز استراحت دادیم تا خستگی و آسیب‌هایی که در ۲ سال گذشته گریبان گیر آن‌ها شده، برطرف شود. خوشبختانه در حال حاضر شرایط بدنی بازیکنان خوب است. به هر حال تکواندو رشته‌ای رزمی و پر برخورد است که همیشه امکان آسیب دیدگی وجود دارد، اما خوشبختانه در حال حاضر هیچ کدام از بازیکنان آسیبی که آن‌ها را از تمرین منع کند، ندارند.  

او افزود: با توجه به اعلام فدرسیون جهانی، رنکینگ بازیکنان در فاصله یک ماه مانده به المپیک بسته خواهد شد و سیدبندی‌ها براساس آخرین رنکینگ انجام می‌شود. به همین دلیل مجبوریم از بازیکنان اصلی در مسابقات پیش رو استفاده کنیم تا ضمن حفظ آمادگی آن ها، بتوانیم جایگاه بازیکنانمان را در رنکینگ حفظ کنیم.

 

عسگری درباره پرداخت حقوق ۵ میلیون تومانی از طرف کمیته ملی المپیک به بازیکنانی که سهمیه المپیک گرفتند افزود: هنوز هیچ حقوقی به بازیکنان پرداخت نشده و حتی اگر قرار باشد این پول پرداخت شود، مبلغ آن به اندازه‌ای نیست که بتواند دردی از آن‌ها دوا کند. به هر حال این بازیکنان سهمیه المپیک گرفتند و خودشان را برای حضور قدرتمند در این مسابقات آماده می‌کنند تا بتوانند برای تیم ملی کشورمان افتخار آفرینی کنند. تمام کشور‌ها حاضر هستند میلیون‌ها دلار هزینه کنند تا در آوردگاه بزرگی مانند المپیک سرود ملی کشورشان نواخته شود و پرچمشان بالا برود، اما ما از فضای المپیکی دور هستیم. برای رشته‌ای مانند فوتبال که هیچ جایگاهی در دنیا نداریم، حاضریم میلیاردی خرج مربیانی کنیم که هیچ بازدهی برای ما ندارند، اما در رشته‌های انفرادی مانند وزنه برداری، تکواندو، کشتی و کاراته که امسال به رشته‌های المپیکی اضافه شده و در آن‌ها شانس بالایی برای کسب مدال داریم، فضای المپیکی وجود ندارد و توجه کافی نمی‌شود.  

سرمربی تیم ملی در پایان افزود: بازیکنان ما حاضرند برای ایران از جانشان هم بگذرند. رسیدگی باشد یا نه، بازیکنان به عشق ایران به کارشان ادامه خواهند داد، اما بهتر است که به آن‌ها رسیدگی شود. به هر حال این ورزشکاران زندگی شخصی هم دارند و باید شرایطی داشته باشند که پس از پایان دوران قهرمانی دغدغه‌ای نداشته باشند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار