رییس ستاد انتخابات استان قزوین:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین : ۹۶ درصد فرایند انتخابات در قزوین الکترونیکی انجام می‌شود و آماده هستیم ۱۰۰ درصد این رویداد را به صورت مکانیزه برگزار کنیم.
کد خبر: ۸۱۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 28 January 2020

96 درصد فرایند انتخابات در قزوین الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش تابناک قزوین،منوچهر حبیبی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در جلسه ستاد انتخابات استان قزوین، افزود: اگر با شورای نگهبان و وزارت کشور توافق لازم در این زمینه صورت گیرد استان قزوین آماده است که انتخابات پیش رو را به صورت تمام مکانیزه برگزار کند.

وی اضافه کرد: هم اینک از ۲۵ فرایند انتخابات، ۲۴ مورد به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری الکترونیکی این رویداد سیاسی فراهم شده است.

حبیبی افزود: تعداد شعب اخذ رای در استان هزار و ۴۰ شعبه است که ۶۵۱ شعبه شهری و ۳۸۹ شعبه روستایی هستند.

وی اضافه کرد: باید بحث شعبات اخذ رای در مناطق روستایی و صعب العبور را با حساسیت ویژه‌ای در نظر گرفت و نسبت به بازگشایی راه‌های این روستاها هنگام انتخابات تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون استاندار افزود: استان قزوین با توجه به گزارش ستاد انتخابات استان وگزارش فرمانداران آمادگی لازم را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و با صلابت فراهم کرده، البته برگزاری انتخابات نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها است.

حبیبی گفت: قریب به ۲۰ هزار نیروی انسانی در انتخابات پیش رو درگیر می‌شود و باید حدود ۲ هزار خودرو ساماندهی گردد.

وی افزود: همه باید همکاری و همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند چون مصوبه دولت است و همه تکلیف دارند همه نیروها و تجهیزات خود را در اختیار ستاد انتخابات استان قرار دهند.

حبیبی ادامه داد: ستاد انتخابات استان در راستای تامین امنیت و سلامت انتخابات، تمامی فعل و انفعالات انتخاباتی را رصد کرده و جلسات مکرری را با دستگاه‌های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه برگزار می‌کند.

 وی گفت: تمامی اتفاقات انتخاباتی در استان به ویژه در فضای مجازی رصد می‌شود و تا به امروز موارد تخلف از قوانین انتخاباتی به مراجع ذیربط منعکس شده است.

حبیبی ادامه داد: از داوطلبان توقع داریم که قوانین و مقررات انتخاباتی را رعایت کرده و مصالح عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

وی گفت: داوطلبان از تخریب رقبا و خدمات نظام به جد خودداری کنند چون به نفع هیچ کس نیست و دشمنان از آن سوء استفاده خواهند کرد.

حبیبی ادامه داد: داوطلبان از دادن وعده‌های نشدنی خودداری کنند چون وظایف مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مشخص است و باید در راستای وظایف نمایندگی صحبت کرده و خود را معرفی کنند.

معاون استاندار گفت: ما در برخی مناطق صعب العبور و کوهستانی برای اخذ آرا به بالگرد نیاز داریم و باید هماهنگی‌های مدیریت بحران در این زمینه با هوانیروز صورت گیرد تا بتوانیم از ظرفیت بالگردهای آنها نیز در صورت نیاز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد واجدان شرایط رای دهی در استان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند، افزود: این میزان دریافت کارت ملی هوشمند، عدد قابل توجهی است و امیدواریم اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد تا این عدد به رقم بالاتری افزایش یابد.

حبیبی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای برگزاری مطلوب انتخابات صورت گرفته و مشکلی خاصی در روند کار وجود ندارد.

وی افزود: هم اینک باید همه برای ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری تلاش کنیم که نیازمند همراهی رسانه‌ ملی، خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و افراد صاحب نظر است.

حبیبی با بیان اینکه هرچه میزان مشارکت بالاتر باشد پشتوانه‌ای برای نظام و مسوولان است، افزود: نشست‌های چهره به چهره و رو در رو مسوولان با مردم و احزاب در این زمینه ضروری است و باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا فرمانداران، افراد صاحب نظر و ... بتوانند نظرات خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات به عنوان بزرگترین رویداد سیاسی کشور، دوم اسفندماه سال جاری رقم خواهد خورد، افزود: مردم ایران اسلامی یکبار دیگر در این رفراندوم، از جمهوری اسلامی حمایت خواهند کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری کشور یکبار دیگر بیمه خواهد شد.

معاون استاندار گفت: این انتخابات به جهانیان نشان خواهد داد که مردم ایران اسلامی انقلاب، نظام و ارزش‌ها را خط مقدم دانسته و به هیچ وجه از آن عبور نخواهند کرد و علیرغم همه مشکلات و سختی‌های موجود از آن دفاع خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار