رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، از عقد تفاهم نامه بین شهرداری، نماینده استاندار و سازمان صمت برای راه اندازی بازارچه و کنسرسیوم تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی اصفهان با اشتغال زایی بسیار بالا خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 25 January 2020

هوشنگ شیشه بران در مورد جزئیات نخستین بازارچه طلا کشور در اصفهان، اظهار کرد: در گذشته ما چنین صنعتی را نداشته ایم و سنگ هایی مثل الماس، زمرد و یاقوت ها و در مجموع تمام سنگ های قیمتی و ارزشی که بر روی مصنوعات طلا و جواهر سوار می شوند، محصول تراش خارج در کشور و در انحصار چند کشور همچون تایلند، هند و بلژیک است.

وی با اشاره به اینکه تراش سنگ های قیمتی و جواهرات جزو هنرهای ظریف و دقیق است، گفت: این صنعت وارداتی بوده و بیشتر سنگ های قیمتی به صورت قاچاق وارد کشور می شود، در این شرایط آوردن تکنولوژی آن به داخل ایران به شدت نیاز شد. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در خصوص محل بازارچه طلا اصفهان، گفت: قرار است این بازارچه در ضلع شرقی خیابان چهارباغ اصفهان و در قسمت زیرزمین آن راه اندازی شود.

وی ادامه داد: محوریت اصلی این بازارچه شامل آموزش، مباحث فنی، فروش و بازاریابی است که در بخش آموزش می توان از موسسات آموزشی و حتی اساتید خارجی و ماشین آلات آنها نیز بهره برد.

شیشه بران با تاکید بر ضرورت راه اندازی بازارچه طلا به صورت بازارچه ای توریستی، تجارتی و تخصصی، ابراز امیدواری کرد که تمام علاقه مندان به فن تراش سنگ قیمتی و نیمه قیمتی و تعاونی ها از ایران بتوانند در این بازارچه حضور پرقدرت داشته باشند. 

وی تاکید کرد: اگر به نقطه ای برسیم که قیمت و هزینه پایه تولیدمان با خارج کشور برابری کند شرایط صادرات محصولات این بازارچه نیز فراهم خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار