سخنگوی فدراسیون کشتی تاکید کرد: کمیته انضباطی برخورد جدی و قاطع با عاملان درگیری در مبارزه میان محمدرضا گرایی و امین کاویانی نژاد خواهد داشت تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در کشتی نباشیم.
کد خبر: ۸۱۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ 23 January 2020

نشست خبری چهلمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی با حضور حسن رنگرز مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون کشتی و محمد موسایی رییس هیات کشتی استان فارس و سرپرست جام تختی برگزار شد.

 با شرایط موجود حضور ۵ کشور در جام تختی خوب بود

حسن رنگرز در این نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا درباره برخی انتقادها از استقبال نه چندان خوب کشورهای خارجی برای حضور در این رقابت ها، گفت: استحضار دارید کشور در شرایط بسیار خاصی بسر می برد. ما بیش از یک ماه پیش بنا بر دلایلی که هنوز هم بر ما پوشیده است رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران توسط اتحادیه جهانی تعلیق شد و هفته گذشته نیز میزبانی ایران در فوتبال باشگاه های آسیا لغو شد. با این شرایط انصافا رقابت های جام تختی در حد استاندارهای بین المللی برگزار شد و اینکه حضور ۵ کشور خارجی نشان داد که ما به لحاظ تامین امنیت هیچ مشکلی نداریم و به بهترین شکل آماده برگزاری رقابت های بین المللی هستیم.

 

ایران برای میزبانی مسابقات بین المللی مشکلی ندارد

وی افزود: حضور ۵ کشور روسیه، قزاقستان، قرقیزستان،ارمنستان، و تاجیکستان اتفاق خوبی بود و باز هم تاکید می کنم برگزاری رقابت ها با همین تعداد تیم خارجی نشان داد کشور ما هیچ مشکلی برای برگزاری رقابت های بین المللی ندارد.

جام تختی فراز و فرودهای زیادی داشته است

وی خاطرنشان کرد: در ۴۰ دوره جام تختی شاهد فراز و فرودهای زیادی بودیم و مکان آن

نیز تغییرات زیادی داشته است. به اعتتقاد من یکی از دلایلی که به کیفیت و کمیت این مسابقات آسیب زد این بود که جام تختی از سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی خارج شد. قطعا دیپلماسی کشتی باید فعال شود تا این رقابت ها به رنکینگ بازگردد هر چند کار سختی است. یکبار برای همیشه باید یک سیاست جدی برای جام تختی تدوین شود و مانند روسیه که بدنبال کیفیت هستند تا کمیت ما نیز این شیوه را دنبال کنیم. قهرمانان بزرگ جهان را با اسم دعوت کنیم و جوایز دلاری خوبی نیز برای این جام داشته باشیم تا زمینه حضور بزرگان کشتی جهان را در این مسابقات فراهم کنیم. قطعا به لحاظ زمانی نیز امکان جابجایی این مسابقات وجود دارد.

حضور هیچ کشتی گیری در المپیک قطعی نیست

وی افزود:تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی در این مسابقات حضور داشتند و سطح کیفی مسابقات در حد بسیار خوبی برگزار شد. ۴ کشتی گیری که با مجوز کادر فنی در این مسابقات نبودند نیز برای المپیک انتخاب شده نیستند و در کنار نفرات برتر از دید کادر فنی در مسابقات بین المللی محک می خورند.

ملی پوشان آسیایی از جام تختی انتخاب می شوند

رنگرز خاطرنشان کرد: نفرات حاضر در رقابت های قهرمانی آسیا قطعا از دل نفرات برتر جام تختی انتخاب خواهند شد. البته رقابت های آسیایی امسال سطح بالایی دارد چرا که در رنکینگ موثر است و کشورهای آسیایی با قدرت در این مسابقات حاضر می شوند. امیدوارم تیمی با تاکید بر جوانگرایی به این مسابقات اعزام کنیم.

وی ادامه داد: شهامت کادر فنی این بود که در جهانی ۲۰۱۹ ترکیب تیم را جوان کرد و اگر ما بدنبال کسب نتیجه در المپیک ۲۰۲۴ هستیم باید بر روی جوانان سرمایه گذاری کنیم هر چند ممکن است هزینه آن را هم بدهیم. در جام تختی نیز جوانان نتایج خوبی داشتند و نشان دادند آینده کشتی ایران با وجود آن ها تامین خواهد بود.

برخورد قاطعی با عاملان درگیری خواهیم داشت

وی درباره درگیری های زشت رخ داده در مبارزه وزن ۷۲ کیلوگرم میان محمدرضا گرایی کشتی گیر شیرازی تیم ملی و کاویانی نژاد که با شکست گرایی همراه بود گفت: قطعا نحوه قضاوت داوران در این مبارزه به دقت بررسی خواهد شد و کمیته انضباطی نیز اتفاقات رخ داده را با دقت بررسی و با متخلفین برخورد می کنند. ما نیز بسیار متاسف شدیم از اتفاقاتی که در این مبارزه بدلیل رفتازهای هیجانی بروز پیدا کرد و قطعا برخورد لازم صورت خواهد گرفت. مطالبه جامعه کشتی و اصحاب رسانه برخورد قاطع با متخلفین است و حتما این اقدام صورت می گیرد.

حرکت ناشایستی از محمدرضا گرایی ندیدیم

سخنگوی فدراسیون کشتی تصریح کرد: برادران گرایی از فنی ترین کشتی گیران ما هستند و حتی محمدعلی گرایی شایستگی کسب مدال طلای جهان را داشت و ما این پیش بینی را داشتیم. محمدرضا گرایی نیز بارها شایستگی های فنی خود را نشان داده و فکر می کنم عوامل دیگری باعث شد این اتفاقات رخ بدهد و کما اینکه ما نیز حرکت ناشایستی از این کشتی گیر ندیدیم. حسین گرایی حرکات بدی انجام داد و مربیان گرایی نیز در این درگیی نقش داشتند. محمدعلی و محمدرضا واقعا حرکت ناشایستی انجام ندادند.

جوانان گوی سبقت را از باتجربه ها ربودند

وی ادامه داد: یکی از انتقاداتی که به بنا و سیستم انتخابی او وارد می شود این است که او قائل به برگزاری رقابت های انتخابی نیست اما امسال با توجه به درپیش بودن المپیک او تاکید کرد همه نفرات باید در جام تختی کشتی بگیرند. اینکه او در جهانی به نفراتی مثل هادی ساروی و رامین طاهری و ...اعتماد کرد نشان داد نگاه او درست بوده است. درخشش جوانان و پیشی گرفتن آن ها از با تجربه ها در جام تختی چاره ای جز توجه به جوانان برای کادر فنی نمی گذارد و ما با این جوانان می توانیم آینده درخشانی را در کشتی فرنگی داشته باشیم.

امکان لغو برگزاری جام جهانی وجود دارد

رنگرز در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره ایران میزبان جام جهانی کشتی فرنگی خواهد بود یا خیر گفت: اتحادیه جهانی مسابقات را تعلیق کرد و انصافا پس از آن پیگیری زیادی برای گرفتن نظر کشورهای جهان داشت اما با توجه به در پیش بودن المپیک، کشورها رغبتی برای حضور در جام جهانی ندارند. این مسابقات تورنمنت سطح دو یا سه جهان است و به ندرت کشورهایی مثل ایران هستند که دو یا سه تیم داشته باشند بنابراین ترجیحشان این نیست که در چنین مسابقاتی شرکت کنند. اتحادیه جهانی تا الان هیچ اظهار نظری برای لغو این مسابقات نداشته است. با این شرایط برگزاری این رقابت با ابهام روبروست و با ترافیک مسابقات مختلف امکان لغو مسابقات وجود دارد.

موسایی: از درگیری رخ داده در جام تختی عذرخواهی می کنم

به گزارش ایسنا، موسایی سرپرست جام تختی نیز در این نشست خبری با خیر مقدم به خبرنگاران برای حضور در شیراز و پوشش خبری این رویداد گفت: از اتفاقات رخ داده در مبارزه میان محمدرضا گرایی و کاویانی نژاد بسیار متاسفم و عذرخواهی می کنم. شاید از لحاظ روحی باید روی مربیانمان بیشتر کار می کردیم تا چنین اتفاقی نیفتد. همه سعی ما بهترین میزبانی از این مسابقات بوده و سعی می کنیم با استفاده از تجربیات برگزاری این دوره برای سال های آینده زمینه را برای افزایش کمی و کیفی این مسابقات فراهم کنیم.

وی درباره علت غیبت نوروزی در سالن رقابت ها گفت: نوروزی بدلیل مشغله ای که داشت نتوانست به سالن بیاید. ما نیز خیلی دوست داشتیم نوروزی در سالن حضور داشت. البته برنامه ویژه ای برای او تدارک دیده شده و قرار است فردا جمعه بازوبند پهلوانی استان در سالن مسابقات به وی اهدا شود.

وی درباره رفتار غیرحرفه ای مربیان گرایی و نقش آن ها و محمدعلی گرایی در افزایش درگیری رخ داده گفت: برای انتخاب مربی قطعا معیارهایی وجود دارد. گرایی نیز از بهترین کشتی گیران ایران است. محمدرضا گرایی با مربیان خود بهتر کار می کرد و مربی او نیز دفترچه مربیگری دارد و به لحاظ قانونی مشکلی برای مربیگری ندارد اما قبول می کنم باید به لحاظ روحی نظارت دقیق تری می داشتیم. قطعا در انتخاب مربیان بعدی نظارت جدی تری خواهیم داشت.گرایی از کشتی گیران خوب ایران است و باید برخورد منطقی صورت گیرد.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار