کد خبر: ۸۱۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 23 January 2020

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:همچنان آب ۴۵ روستای سیلزده جنوب استان قطع است و تلاش برای برقراری شبکه آبرسانی به این روستاها ادامه دارد.

روح الله سرگزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی آب ۳۶۹ روستا قطع شده بود که با تلاش تیم‌های شرکت آب و فاضلاب شبکه آب ۳۲۴ روستا مجدد به شبکه بازگشته است.

وی گفت:بر اساس برآوردهای اولیه خسارت سیلاب اخیر تاکنون هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این استان بوده است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی ظرفیت‌های استان برای کمک رسانی به مردم سیلزده بسیج شده‌اند و مسوولان در کنار مردم به خدمات رسانی مشغول هستند.

وی اظهار داشت:۱۳۱ هزار و ۴۱۸ آسیب دیده از سیل این استان از ۲۰ دی تاکنون توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

سرگزی با اشاره به شدت سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های کنارک، چابهار، سرباز، نیکشهر، قصرقند و فنوج در سیل اخیر در شرایط بحرانی قرار داشتند و یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون متر معکب ورودی رودخانه‌های استان بوده است.
وی افزود: در مجموع  حجم آب در سیلاب سیستان و بلوچستان سه و نیم برابر سیلاب استان گلستان بوده و در نقاطی از استان شدت بارندگی بسیار بالا بوده به طوریکه در زرآباد میزان بارندگی بیش از ۱۲ هزار متر معکب آب داشته است.

سامانه بارشی سیل‌آسایی که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر کرد.

همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، سپاه و بسیج ۸۶۰ مسیره بازگشایی شده است.

همزمان با بروز سیلاب دستگاه‌های خدمات رسان همچون سپاه و نیروهای مسلح با بسیج امکانات به کمک مردم سیلزده این خطه از ایران اسلامی شتافتند و از کمک رسانی به آنان دریغ نکردند اما عمق فاجعه به حدیست که نیازمند عزم ملی و کمک همگان است.

سیل خروشان همدردی مردم در کنار خدمت رسانی مسوولان نهادهای مختلف در بحران‌های اخیر این حقیقت مهم را به اثبات رساند که در اوج آشفتگی‌ها و خطرات پیش بینی نشده، قدرت همدلی اثرگذاری ملموس و فراگیری دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار