نماینده، ولی فقیه در استان همدان افزود: خداوند در صفات مؤمنان به این نکته اشاره فرموده که مؤمنان امر به معروف می‌کنند و این نشان از آن دارد که مؤمنان نسبت به یکدیگر ولایت دارند.
کد خبر: ۸۱۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ 22 January 2020
امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از معروف‌ها در فضای انتخابات بی طرفی متولیان است، گفت: آمران به معروف باید مانند چشمان بینا در سطح جامعه عمل کنند.

به گزارش مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در جلسه شورای تأمین شهرستان همدان و کمیته امر به معروف و نهی از منکر فرمانداری از تلاش‌های مسئولان امنیت شهرستان همدان تشکر و قدردانی کرد و گفت: یکی از علل افول جامعه اسلامی ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان افزود: خداوند در صفات مؤمنان به این نکته اشاره فرموده که مؤمنان امر به معروف می‌کنند و این نشان از آن دارد که مؤمنان نسبت به یکدیگر ولایت دارند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: منظور از ولایت داشتن همان مسئولیت است که از جانب شریعت به اشخاصی که از شرایط لازم برخوردارند سپرده می‌شود.

آیت الله شعبانی موثقی عنوان کرد: مؤمنان در جامعه اسلامی هم در قبال خود و هم نسبت به دیگران باید حس مسئولیت داشته باشند و تا حد ممکن نگذارند کسی به سمت گناه برود.

وی با بیان اینکه باید به این مسئله جدی‌تر ورود کنیم، افزود: ۸ جلسه ستاد امر به معروف در سال جاری برگزار شده و بنا داریم از ظرفیت این ستاد بیشتر و بهتر استفاده شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به فعالیت کمیته‌ها و شورای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: زحمات بسیاری کشیده شده و کار‌هایی نیز در دست انجام است، اما باید تلاش کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر را عملاً محقق کنیم.

وی افزود: یکی از معروف‌ها در فضای انتخابات حفظ بی طرفی متولیان است، چون تضییع حقوق دیگران حق الناس است و متولیان انتخابات باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

آیت الله شعبانی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر جنبه بازدارندگی و رفعی دارد و به کمک شورا‌های امر به معروف در ادارات نیز باید جنبه پیشگیری داشته باشد.

وی افزود: آمران به معروف باید مانند چشمان بینا در سطح جامعه عمل کنند و در برخورد با مصادیق منکر که ممکن است علت آن در افراد مختلف متفاوت باشد هوشمندانه و با شناخت کافی وارد عمل بشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار