کد خبر: ۸۱۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 22 January 2020

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: محموله کمک‌های اداره کل اوقاف هرمزگان به منطقه سیلزده دشتیاری شهرستان چابهار ارسال شد.

حجت السلام محسن مومنی مقدم روز چهارشنبه با اشاره به رخداد سیل اخیر در سیستان و بلوچستان و حساسیت ساماندهی و کمک رسانی به مناطق سیلزده اظهار داشت: از محل در آمد موقوفات استان هرمزگان محموله‌ای شامل ۶هزار بسته آب معدنی برای مناطق سیلزده شهرستان چابهار ارسال شد.
وی ادامه داد: تمام فعالیت و اقدامات در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش و از محل در آمد حاصل شده از موقوفات صورت می‌گیرد.

سامانه بارشی سیل‌آسایی که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر کرد.

همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، سپاه و بسیج ۸۶۰ مسیره بازگشایی شده است.

همزمان با بروز سیلاب دستگاه‌های خدمات رسان همچون سپاه و نیروهای مسلح با بسیج امکانات به کمک مردم سیلزده این خطه از ایران اسلامی شتافتند و از کمک رسانی به آنان دریغ نکردند اما عمق فاجعه به حدیست که نیازمند عزم ملی و کمک همگان است.

سیل خروشان همدردی مردم در کنار خدمت رسانی مسوولان نهادهای مختلف در بحران‌های اخیر این حقیقت مهم را به اثبات رساند که در اوج آشفتگی‌ها و خطرات پیش بینی نشده، قدرت همدلی اثرگذاری ملموس و فراگیری دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار