مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: طی ۱۰ ماهه سپری شده از سال جاری، هیچ روزی هوای غیراستاندارد و آلوده بر اثر گرد و غبار نداشته‌ایم.
کد خبر: ۸۱۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 21 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، فریدون یاوری  بە مناسبت روز ملی هوای پاک  اظهار داشت: طی 10 ماهه سپری شده از سال جاری، هیچ روزی هوای غیراستاندارد و آلوده بر اثر گرد و غبار در استان نداشته‌ایم.

وی یکی از دلایل سالم بودن هوا در این مدت را عدم وجود ریزگرد‌ها به دلیل بارندگی‌های خوب بهار و شرایط آب و هوایی و نیز تقویت پوشش گیاهی دانست و افزود: کانون داخلی گرد و غبار و یا پتانسیل تولید گرد و غبار در استان کرمانشاه نداریم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، سازماندهی رودخانه قره‌سو را جزء برنامه‌های این اداره‌کل از گذشته‌های دور عنوان کرد و افزود: واحدهای صنعتی مکلف شده‌اند، قبل از تخلیه پساب به درون این رودخانه حتما آن را تسویه کنند، لذا در حوزه صنعت در رودخانه قره‌سو مشکلی نداریم.

وی با اشاره به تخلیه فاضلاب‌های خانگی به رودخانه قره‌سو، افزود: در این رودخانه، موضوع اساسی فاضلاب‌های خانگی است که دو منبع عمده دارد که یکی به فاضلاب خانگی شهر کرمانشاه و دیگری شهر روانسر برمی‌گردد.

یاوری به برنامه‌های برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در کرمانشاه و روانسر اشاره و بیان کرد: سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه چندین سال است که احداث شده و حدود 35 تا 40 درصد فاضلاب این شهر از طریق همین تصفیه‌خانه، تصفیه شده و بعد به درون رودخانه تخلیه می‌شود.

وی ادامه داد: خروجی این سیستم تصفیه‌خانه به درون رودخانه یک سرمایه محسوب می‌شود که در این شرایط بحرانی، آب مجدد بازچرخانی می‌شود و در مصارفی مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

این مقام مسؤول در مورد تسویه مابقی فاضلاب خانگی شهر کرمانشاه، اضافه کرد: برنامه‌ها و نقشه‌های آن آماده است در کارگروه استانداری نیز مطرح شده که با تامین اعتبار و تخصیص مربوطه اقدامات اجرایی سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه آغاز می‌شود.

یاوری با اشاره به شروع عملیات اجرایی سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب روانسر، گفت: اگر این دو به بهره‌‌برداری برسند بخش اعظم تولید فاضلاب‌ها کنترل خواهد شد.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی بین آحاد مردم بحث آلودگی در حوزه کشاورزی را نیز مهم عنوان کرد و گفت: باید به سمتی پیش رویم که برای حفظ سلامتی جسمی و روحی و همچنین حفظ آب و خاک، استفاده از سموم و کودهای شیمیایی را به حداقل ممکن برسانیم و کودهای طبیعی را جایگزین آن‌ها کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار