مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام در بازدید از خبرگزاری تابناک عنوان کرد:
قیصربیگی با اشاره به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در استان ایلام افزود:براساس آمارهای منتشر یافته در حوزه اشتغال، در  پاییز سال  گذشته نرخ بیکاری در استان ۱۰.۸ درصد اعلام شده است ،طی سه ماه گذشته وضعیت بیکاری دراستان 2/7 درصد کاهش یافت تا استانی که قبل از دولت تدبیر و امید با نرخ بیکاری بالای ۱۷ درصد در رتبه های اول کشور قرار داشت ، امروز در رتبه ۲۸ بیکاری کشور قرار گیرد.
کد خبر: ۸۱۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ 21 January 2020

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت :خبرگزاری تابناک ایلام در سالهای اخیر توانسته است با تکیه بر انصاف و دانش رسانه ای مورد قبول، بعنوان یکی از رسانه های مورد وثوق در بین مخاطبین گسترده خود جای پای در خوری باز کرده و در بسیاری از حوزه ها بعنوان یک مر جع خبری قابل اعتماد ظاهر شود.

به گزارش تابناک ایلام؛آیت قیصر بیگی در حاشیه بازدید از خبرگزاری تابناک ایلام اظهار کرد : برخلاف برخی رسانه ها، تابناک ایلام از محدوده امن فراتر رفته وبا تولید محتوا وپرداختن به موضوعات مهم ملی ،فعالیت رسانه ای خود را به خارج از محدوده استان تعمیم داده است، لذا با اطمینان  می توان گفت این رسانه  در سطح ملی هم حرفی برای گفتن دارد.

 قیصر بیگی با تمجید از نقش این رسانه در اطلاع رسانی به موقع ،تبیین مشکلات واقعی جامعه وبیان علمی وبدون بغض انتقادات بیان داشت :بنده به سهم خود از عملکرد درخشان تابناک در سطح کشور و تمام زحماتی که در حوزه اطلاع رسانی؛ چه در دفاع از دولت و چه در انتقاد دلسوزانه نهایت تشکر وقدردانی را  دارم .

وی یاداور شد: دراین زمان و با شرایط و فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه ای که به کشور تحمیل شده است باید با شهامت از عملکرد دولت دفاع کرد چون خیلی از دستاورد های دولت در این شرایط ناعادلانه، ارزشمند هستند . باید به این نکته نیز توجه داشت برخی از جریان ها چه مافقین و چه مخالفین در حال سبقت از یک دیگر برای تخریب دولت می باشند با این تفکر که اگر امروز دولت را تخریب کنند فردا موفقیت بهتری را کسب می کنند که کاملا اشتباه است .

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام یادآور شد : در نوع نگاه به دولت باید انصاف داشت دولت در معنای بین المللی یک مفهوم حاکمیت دارد و باید توجه به مسائل خارج از کشور داشته باشیم که این دولت نماینده جمهوری اسلامی ایران است عملکرد مثبت را باید ارج دهیم و عملکرد منفی را بپوشانیم .که در این راستا رسانه هانقش خطیری را دارند .

وی افزود: متاسفانه مدیران ما در عرصه اطلاع رسانی و دفاع از دولت خوب عمل نکرده اند، یکی از خلا های امروز دولت در حوزه اطلاع رسانی به ناتوانی مدیران بر می گردد.درسالهای اخیر برخی از مدیران برای تبیین  دستاورد ها و عملکرد دولت حتی اداره تحت مدیریت خود ضعیف عمل کرده اند .

قیصر بیگی ادامه داد :ضعف در اطلاع رسانی از سوی مدیران یاناشی از هراس آنان از انتقادات جامعه است،یا اینکه ناتوانی  آنان برای بیان دستاوردها و تبیین عملکرد دولت از عدم تعهدشان به دولت نشات گرفته، که این نشانه خوبی برای برخورد نمودن با این دست مدیران است.

وی بیان داشت : در شرایط حساس کنونی یکی از مهمترین برنامه ها برای غلبه بر جنگ روانی نشات گرفته از تحریم های ظالمانه دشمنان  ، امید آفرینی و  ایجاد وحدت وانسحام ملی در جامعه است .

قیصربیگی دولت را پیشانی وخاکریز اول  مقابله با جنگ روانی دشمن قلمداد کرد وگفت : دولت سکان دار و  نوک پیکان مبارزه با جنگ روانی و اقتصادی دشمن است ،لذا ضرورت دارد چه مخالفین و چه موافقین و هواداران دولت در چنین شرایط یار ومددکار   کار دولت باشند، تا ناخواسته در مسیر اهداف دشمنان قرار نگیرند .در این شرایط سخت ونفس گیر دولت که نماینده مردم و حاکمیت است  از یک سو باید با دشمن حنگیده و رافع مشکلات ناشی از این نبرد ناعادلانه  باشد،از سویی نیز روند توسعه کشور را طی کند ،نباید در این برهه با تخریب گسترده دولت مسیر برای تحقق اهدف دشمن هموار و در حرکت قطار توسعه دولت اخلال ایجاد کرد.

وی بیان داشت : امروز دلسوزی وحمایت رسانه ، فعالین سیاسی و مردم از  دولت به عنوان تابلوی نظام به نفع همگان است و با تضعیف دولت هیچ شخص یا گروهی منتفع نخواهد شد ، دولت هم نشان داده که  که با استفاده از ظرفیت تمامی دیدگاههای سیاسی در کابینه ،دولتی  فراجناحی است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام با اشاره به نزدیکی ایام ذهه مبارک فجر انقلاب اسلامی یادآورشد : باید تمام فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی،از فرصت دهه فجر برای بیان عملکرد دولت ودستاوردهای نظام استفاده نموده و در قالب نشست های خبری عام با حضور تمامی رسانه ها عملکرد دستگاه تحت مدیریت خود را برای افکار عمومی تشریح نمایند.

 وی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر وامید در استان ایلام  گفت  : براساس آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، استان ایلام در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری رتبه اول کشور را بدست آورد، این در حالی است که رتبه استان در  سال ۹۷ در این شاخص ۳۰ کشور بود .

قیصربیگی بیان داشت :  یکی از مهمترین آثار ملموس بالارفتن ضریب شاخص امنیت سرمایه گذاری در استان بهبود وضعیت سرمایه گذاری در طرح های مختلف استان می باشد .رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان نتیجه عینی عملکرد خوب استان در شاخص امنیت سرمایه گذاری است که قاعدتا با توجه به رشد سرمایه گذاری،جهش اقتصادی و  افزایش اشتغال  رابه دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در استان ایلام افزود:براساس آمارهای منتشر یافته در حوزه اشتغال، در  پاییز سال  گذشته نرخ بیکاری در استان ۱۰.۸ درصد اعلام شده است ،طی سه ماه گذشته وضعیت بیکاری دراستان 2.7 درصد کاهش یافت تا استانی که قبل از دولت تدبیر و امید با نرخ بیکاری بالای ۱۷ درصد در رتبه های اول کشور قرار داشت،امروز در رتبه 28بیکاری کشور قرار گیرد.

وی یاداور شد : اگرچه بارها نحوه محاسبه اعلام نرخ بیکاری مورد سوال قرار گرفته است، اما این شیوه آماردهی از وضعیت بیکاری  تنها شامل استان ایلام نبوده وبرای کل کشور اعمال می شود .با این حال  تلاش های گسترده ای برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری  دراستان انجام گرفته ولازم است که از این رسانه از تلاش همه دست اندرکاران کاهش بیکاری دراستان تشکر نمایم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام  با اشاره به واکنش های صورت گرفته به آمارهای ارایه شده از سوی  مرکز آمار ایران تصریح کرد : به هرحال مرجع رسمی وعلمی  آمارگیری وارایه آمار در حوزه های مختلف مرکز آمار ایران است ، منصفانه نیست که اگر در آمار ارایه شده ،وضعیتی در استان ضعیف نشان داده شود منتقدین آمار ارایه شده را استناد کرده وآن را ناشی از ضعف کارکرد مدیران استان بدانند ،اما اگر  آمار ارایه شده در حوزه دیگر وضعیت استان را مطلوب نشان داد ،آن را غیر موثق و بی اعتبار قلمداد کرد . بنابراین تلاش خواهد شد تا تمام گزارش ها را بر اساس سند و مدرک رسمی ارایه شده از مراکز مربوطه اعلام می کنیم،چنانچه کسی  در این رابطه سئوال و یا انتقادی داشت ،بصورت شفاف با رفرنس پاسخ درستی را ارایه خواهیم کرد.

وی افزود: امروز شاهد سرمایه گذاری های مهم در اقصی نقاط استان هستیم که از آن جمله می توان به سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت در پروژه هایی همچون ؛چون لرزه نگاری شهرستان های ایوان، چرداول،تقویت چاه های نفت و گاز، پروژه pp، پتروشیمی و ان جی ال دهلران، و ... سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری یک شرکت خارجی در میادین آبان و پایدار اشاره کرد که هر کدام از این طرح ها و پروژه‌ها باعث رونق اقتثادی و  اشتغالزایی در استان شده است.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی استاندار ایلام درراستای جذب سرمایه گذار گفت : امروز باید بپذیریم که در حوزه سرمایه گذاری در استان ایلام تحول عظیمی صورت گرفته است ،شاید بتوان گفت دراین حوزه هنوز جای کار داشته  و تا نقطه ایده آل فاصله وجود دارد ،اما نمی شود از این تغییر مهم چشم پوشی کرد که با توجه به حجم سرمایه گذاری انجام شده در سالهای اخیردراستان  ،یک قدم به هدف نزدیک تر شده و نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته ایم.

وی افزود : ارزیابی تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر مشاغل خانگی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی استان در جهت ایجاد اشتغال  مثبت است. مرکز آمار معمولا نرخ اشتغال را بر اساس بیمه های تامین اجتماعی اخذ می کند .بااین حال  از سوی برخی افراد انتقاداتی به آمارهای ارایه شده از وضعیت بیکاری وارد شده است که این موضوع علاوه بر نحوه محاسبه نرخ بیکاری، به مفهوم اشتغال از سوی منتقدین برمی گردد ،چرا که از منظر انان تنها کسانی که  حقوق بگیر دولت باشند در ردیف شاغلین قرار می گیرند.

قیصربیگی در ادامه دستاوردهای دولت در استان را عملکرد نظام عنوان کرد و گفت: منصفانه این است که در کنار انتقادات و دیدن نقاط ضعف ،نقاط قوت و دستاوردهای دولت در استان  نیز دیده شود .

مدیرکل روابط عمومی استاندار ایلام دلسوزی و جدیت استاندار ایلام برای رفع مشکلات وتحقق مطالبات مردم استان  خاطر نشان کرد :  در راستای تحقق مطالبات مردم هیچگونه خط قرمزی برای استاندار ایلام وجود ندارد. وی توانسته است با جلب همکاری مدیران بومی ذی نفوذ در مرکز و همراه نمودن نمایندگان استان ،گام های قابل توجهی برای توسعه استان بردارند .

آیت قیصربیگی درپایان احساس مسئولیت همگانی در قبال توسعه استان ضروری دانست وگفت : در شرایط کنونی برای رسیدن به توسعه ،رفع مشکلات وتنگناهای استان، همه دست اندرکاران وموثرین خصوصا رسانه ها باید  احساس مسئولیت داشته باشند  .برای پیشبرد امور ورسیدن به اهداف از پیش ترسیم شده به همراهی وکمک همه نیازمندیم ،خوشبختانه با وحدت وهمبستگی موجود در بین مسئولین استان ،تلاش برای رسیدن به این اهداف ورفع دغدغه های مردم استان با قدرت وبدون وقفه استمرار خواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار