معاون فرماندار دهلران:
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دهلران گفت: اعضای کمیته پسماند شهرستان باید مصوبات کمیته را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۱۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 21 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی مجلسی در کارگروه کمیته پسماند شهرستان دهلران اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان دهلران یکی از شهرستان‌های دارای هوای پاک در کشور است.

وی عنوان کرد: مسئولان محیط زیست باید با نظارت دقیق بر کارخانه‌های وشرکت های فعال در شهرستان داشته باشند تا همچنان شاهد هوای پاک در سطح شهرستان باشیم.

وی افزود: شهرداری‌ها باید بر نحوه دفن زباله‌ها در سایت‌های دفن نظارت مستمر داشته باشند تا شاهد آلودگی‌های زیست محیطی نباشیم.

مجلسی با اشاره به اینکه شاهد آلودگی و انباشت زباله در حاشیه شهر دهلران هستیم، گفت: رفع مشکلات دفن زباله‌ها و پسماند در حاشیه شهر دهلران، جمع آوری نخاله‌های ساختمانی، دفع درست فاضلاب، لایروبی جداول و جمع آوری زباله‌ها در برخی نقاط حاشیه باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد وب ا متخلفان برخورد قانونی شود.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری اظهار داشت: دهیاران و شهرداران در بخش‌ها و روستاهای سطح شهرستان باید به با نظارت دقیق بر سایت‌های زباله از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنند.

وی به مشکلات زیست محیطی بخش کشاورزی اشاره کرد گفت: باید محیط زیست و جهاد کشاورزی از آتش زدن مزارع بعد از برداشت محصولات نظارت جدی داشته باشند تا شاهد آلودگی هوا در منطقه نباشیم.

مجلسی تصریح کرد: همه اعضای کمیته پسماند باید نهایت دقت در اجرای مصوبات این کمیته به ویژه در خصوص دفن بهداشتی زباله‌ها و رعایت فواصل سایت‌های دفن زباله تا شهر و مکان یابی مناسب در خصوص دفن زباله‌ها توجه جدی داشته باشند./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار