مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت :۹۰ درصد از مجموع ۲ هزار و ۳۹ مصوبه شورای آموزش و پرورش استان به مرحله اجرا در آمده که در نوع خود قابل توجه است.
کد خبر: ۸۱۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶ 20 January 2020

محمد اعتدادی در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با حضور استاندار اصفهان اظهار داشت: در مجموع ۳۳۱ جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۹۷ در استان تشکیل شده که بیشترین سهم مصوبه‌های اجرایی مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، عمرانی، رفاهی، خدماتی و مالی است.

وی با بیان‌اینکه در مجموع ۳۶ شورای آموزش و پرورش با ۵۳۱ عضو در استان تشکیل می‌شود، اضافه کرد: موضوع آموزش و پرورش همواره در اولویت کار فرمانداران شهرستان‌ها به‌عنوان رییسان شوراهای آموزش و پرورش قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بااشاره به‌اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش شامل ۲۲ ماده، ۲۱ تبصره و ۸ بند در راستای ارتقا کیفیت آموزشی است، افزود: امروز همه مسوولان به اهمیت آموزش و پرورش در راستای تحقق توسعه پایدار واقف‌اند و اهتمام جدی به برگزاری منظم جلسه‌های این سازمان دارند.

وی خاطرنشان کرد: سیاستگذاری، اجرا و نظارت به‌عنوان سه اصل اساسی شوراهای آموزش و پرورش و از جمله اهداف آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.  
اعتدادی،  کاهش تمرکز، تحقق مشارکت مردم، نظارت مردم، عدالت آموزشی، مشارکت دستگاه‌ها و گسترش فضاهای آموزشی را از دیگر اهداف شوراهای آموزش و پرورش برشمرد و گفت: همایش امروز به پاس قدردانی از زحمات اعضای شوراهای آموزش و پرورش تشکیل شده و با توجه به شاخص‌های ابلاغ شده از تعدادی از شوراهای شهرستان‌ها به‌عنوان شوراهای برتر تقدیر می‌شود.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: نگاه فرابخشی به دستگاه عظیم آموزش و پرورش با تصویب شورای آموزش و پرورش انجام شده و اعتقاد داریم مجموعه آموزش و پرورش هیچ وقت به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر همین موضوع تأکید دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار