هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه، تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را تا ابتدای دی ماه امسال ۶۶ هزار و ۷۱۲ نفر ذکر کرد که حدود سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 20 January 2020

به گزارشخبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا،براساس آمار ارایه شده، تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان کرمانشاه در مدت مشابه سال قبل ۶۴ هزار و ۷۳۳ نفر بوده است.

هیات فوتبال استان کرمانشاه با ۱۱ هزار و ۸۱۱ ورزشکار سازمان یافته در جایگاه نخست قرار دارد و هیات های ژیمناستیک با هشت هزار و ۶۴۶ و تکواندو با پنج هزار و ۳۶۷ ورزشکار رده های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین هیات های کشتی با چهار هزار و ۸۸۳ ورزشکار، کاراته با چهار هزار و ۷۳۳ و والیبال با چهار هزار و ۲۵۵ ورزشکار در رده های چهارم تا ششم از لحاظ تعداد نفرات بیمه شده قرار داشته اند.

هیات های همگانی، بدنسازی و پروش اندام، شنا، روستایی و عشایری و رزمی بین ۲ تا چهار هزار ورزشکار سازمان یافته و انجمن های ورزشی، بسکتبال، بوکس، کونگ فو، کوهنوردی و ووشو نیز بین هزار تا ۲ هزار ورزشکار سازمان یافته داشته اند.

در میان هیات های ورزشی بیشترین افزایش تعداد ورزشکار سازمان یافته در ۹ ماه سپری شده از امسال نسبت به سال گذشته متعلق به ورزش های دانشگاهی و بیماران خاص و پیوند اعضا با ۶۶.۶ درصد و سپس بولینگ و بیلیارد با ۵۷.۸ درصد بوده است.

در میان ۵۱ هیات ورزشی استان کرمانشاه ۳۱ هیات با رشد ورزشکاران سازمان یافته طی سال جاری روبرو بوده اند و ۲۰ هیات نیز در این خصوص کاهش داشته اند.

طبق آمار ارایه شده از مجموع ۶۶ هزار و ۷۱۲ ورزشکار سازمان یافته استان، شهرستان کرمانشاه با ۴۱ هزار و ۷۸۱ نفر، سرپل ذهاب با سه هزار و ۲۶۹ نفر و جوانرود با سه هزار و ۶۸ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

ثلاث باباجانی نیز با ۵۰۳ ورزشکار، دالاهو با هزار و ۹۷ ورزشکار و قصرشیرین نیز با هزار و ۲۳۱ ورزشکار کمترین میزان ورزشکاران سازمان یافته در سطح استان را دارند.

بیشترین رشد ورزشکاران سازمان یافته در هرسین با ۱۹.۳ درصد و بیشترین کاهش نیز در ثلاث باباجانی با ۳۵.۳ درصد اتفاق افتاده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار