مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: خیریه‌های استان اصفهان با اعزام نیروهای متخصص و ارسال اقلام مورد نیاز به یاری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رفته‌اند.
کد خبر: ۸۱۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 19 January 2020

سید محسن سجاد اظهارکرد: خوشبختانه خیریه‌های استان اصفهان در زمینه های فنی، مهندسی، خدماتی و شهرسازی، اسکان، پزشکی، بالینی و روانشناسی آمادگی هرگونه کمک و اعزام نیرو به مناطق سیل زده را دارند و می‌توانند پاسخگوی نیازهایی باشند که در این مناطق وجود دارد.

به گفته وی، هم اکنون کمک های مردمی در قالب کمک های نقدی و نیز اقلام مصرفی شامل مواد غذایی، دارو، پوشاک و چادر از طریق پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهر درحال جمع آوری است و به مناطق سیل زده ارسال می شود.

همچنین دبیر اجرایی شبکه ملی امداد و نجات سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور گفت: با توجه به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و علی‌رغم اینکه تنها برنامه‌ریزی‌های اولیه برای تشکیل شبکه ملی امداد و نجات سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور انجام شده بود، این شبکه به صورت اضطراری فعالیت خود را برای ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در راستای امدادرسانی به سیل زدگان شروع کرد.

مریم بابادی اظهارکرد: در حال حاضر با نمایندگان مناطق آسیب‌ دیده ای که دچار بحران شده‌اند ارتباط مستقیم داریم و روزانه از کمک‌هایی که دریافت می کنند مطلع می‌شویم.

وی با بیان اینکه از وضعیت نیروها و امکاناتی که در مناطق سیل زده نیاز است باخبر هستیم، افزود: به دلیل اینکه در روزهای اولیه بعد از وقوع سیل به سر می بریم و برای جلوگیری از شتابزدگی، در خصوص اعزام نیرو به این مناطق صبر کرده‌ایم تا نیروهای مورد نیاز را براساس گزارش نمایندگان حاضر و نیاز مناطق اعزام کنیم.

بابادی خاطرنشان کرد: در هفته جاری کارگاه دو روزه بازآموزی امداد و نجات فوری با همکاری هلال احمر و شورای شهر اصفهای برای تعدادی از اعضای آماده به اعزام به مناطق سیل زده شبکه برگزار می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در روز پنجشنبه هفته گذشته، بالغ بر ۱۵ کامیون کمک های مردمی به سیستان و بلوچستان ارسال شد، افزود: باتوجه به گزارشی که نمایندگان مناطق آسیب دیده اعلام می‌کنند، این کمک‌ها به مناطقی منتقل می‌شود که در اولویت قرار می گیرند.

دبیر اجرایی شبکه ملی امداد و نجات سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور با بیان اینکه تمام کمک‌ها به این شبکه تاکنون مردمی بوده است، گفت: پتو و موادغذایی از مواردی است که بیشترین تقاضا را در مناطق سیل‌زده دارد و همچنین اقلام بهداشتی و وسایل گرمایشی نیز مورد نیاز است. البته به همه‌ خیرین و مردم توصیه شده، به دلیل مسافت طولانی راه ترجیحا کمک نقدی داشته باشند تا اقلام غیرنقدی در نزدیکی همان مناطق خریداری شود.

بابادی با بیان اینکه کمک‌های استان اصفهان به مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، خواستار اطلاع رسانی همگانی و تداوم کمک‌های مردمی به این مناطق شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار