امام جمعه قم خروج آمریکای فساد انگیز از منطقه را حداقل انتقام سخت دانست و گفت: در این زمینه علاوه بر نیروهای مسلح، باید نیروهای مقاومت فاطمیون، حیدریون، زینبیون و دیگر گروه‌های مقاومت اسلامی با اتکا به قدرت لایزال الهی مکمل سیلی به آمریکای جنایتکار باشند.
کد خبر: ۸۱۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۹ 18 January 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به حمله سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد در پی ترور سردار سلیمانی اظهار کرد: ضربه کاری سپاه هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکست.

وی با اشاره به اینکه متعاقب این حمله حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی موجب شد که غم ملی بر کشور سایه افکند، افزود: ملت ایران با تشییع شکوهمند این شهدای گرانقدر و همدردی با خانواده مصیبت دیدگان بصیرت، صبر و هوشمندی خود را به رخ دشمنان کشاندند.

امام جمعه قم با تسلیت به خانواده شهدای سانحه هوایی بیان کرد: بر خورد لازم می دانم مراتب تاثر و تسلیت خود را به خانوادگان جانباختگان از کشورهای دیگر اعلام کنم و ما در غم آنها نیز شریک هستیم.

وی با اشاره به ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح و متعاقب آن مصاحبه شفاف و صریح فرمانده قهرمان نیروی هوافضای سپاه پاسداران نشان داد بر اساس هدایت های رهبر معظم انقلاب، نظام جمهوری اسلامی با صداقت، صراحت و رعایت تقوای نظامی و حکومتی خطای انسانی را پذیرفت و به لطف و عنایت الهی مسئله هواپیمای اوکراینی با گذر زمان به نفع نظام تمام می شود.

سعیدی با اشاره به اینکه سردار حاجی زاده و سردار سلامی از شدت تدین و علاقه به مردم و ناراحتی از سقوط هواپیما آرزوی مرگ کردند گفت: این سرداران سپاه از آبروی خود مایه گذاشتند در حالی که قبل از این حادثه آمریکا و دیگر کشورها بر اساس آمار موجود بارها مرتکب فجایع بزرگی شدند ولی دم فروبستند.

وی ادامه داد: آمریکا جنایتکار وقتی هواپیمای مسافربری ایران را با موشک از روی علم و عمد ساقط کرد و عده‌ای را به شهادت رساند به فرمانده مزدور این عملیات‌ مدال شجاعت داد.

امام جمعه قم با بیان اینکه سردار حاجی زاده چند سال است مسؤولیت فرماندهی هوافضای سپاه را عهده دار بوده و این نیرو عامل اصلی قدرت سخت و بازدارنده نظام است، گفت: اقتدار سامانه پدافندی که پهپاد غول‌پیکر آمریکا را ساقط کرد نتیجه زحمات سردار حاجی زاده و همکاران ایشان است.

وی یادآور شد: روایت رسمی سقوط هواپیما باید مبنای اعتماد مردم به رسانه رسمی جمهوری اسلامی باشد؛ مدیریت پیش‌آمدهای بزرگ و ناگوار وظیفه رسان‌های انقلابی است و نباید رسانه های مقاومت بگذارند اولویت های رسانه‌ای تغییر کند.

سعیدی گفت: باید رسانه‌های جبهه مقاومت خط آتش انتقام از آمریکا را فعال نگاه دارند و پیروزی در جنگ رسانه‌ای مکمل سیلی محکم به آمریکای جنایتکار و در امتداد سیلی سخت به دشمن است.

وی در خصوص انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان گفت: سیلی عین الاسد پیام اقتدار، عزت و عظمت نظام، ولایت، ملت و نیروهای مسلح و شکست هیمنه پوشالی آمریکا در منطقه است.

امام جمعه قم با بیان اینکه خروج آمریکای فساد انگیز از منطقه حداقل انتقام سخت از آمریکاست، افزود: در این زمینه علاوه بر نیروهای مسلح، باید نیروهای مقاومت فاطمیون، حیدریون، زینبیون و دیگر گروه های مقاومت اسلامی با اتکا به قدرت لایزال الهی مکمل سیلی به آمریکای جنایتکار باشند.

وی با اشاره به اینکه انتقام سخت یک فرآیند تدریجی و مرحله‌ای است که با آماده باش کامل مقاومت بین المللی در حال پیگیری است افزود: انتقام سخت اقدام دفعی نیست که یک بار تمام شود و آمریکا و رژیم صهیونیستی باید در انتظار ضربه سهمگین مقاومت در منطقه باشند.

سعیدی تاکید کرد: آمریکای متجاوز بین گزینه خروج از منطقه بدون ضربه مقاومت و یا اجبار به خروج با ضربه مقاومت باید یکی را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: تشییع اعجازگونه حاج قاسم سلیمانی نشان داد انقلاب اسلامی ایران، ملت ایران و اسلام و انقلاب باعث دلبستگی و وحدت مردم است و هنجار شکنان و آشوب طلبان نمی توانند جلوی پرتو افشانی شهدای مقاومت و شخصیت حاج قاسم سلیمانی را بگیرند.

امام جمعه قم تاکید کرد: حاج قاسم در زمان حیات دنیایی خودش عملیاتی‌های بزرگی انجام داد و به تعبیر قرآن کریم دشمنان نظام بدانند حاج قاسم زنده است و عملیات‌های بزرگ ایشان پس از شهادتش آغاز شده است و به فضل الهی خروج آمریکا از منطقه نشان دهنده ادامه عملیات‌های حاج قاسم سلیمانی است.

وی با تاکید بر اینکه گام پنجم برجام به خاطر مذاکرات برداشته نشد بلکه به برکت خون پاک حاج قاسم سلیمانی رقم خورد، افزود: کسانی که دم از رفراندوم می‌زدند حاج قاسم با خون پاک خودش مردم ایران و جهان را به عرصه آورد و رفراندوم را برای نظام اسلامی به تصویر کشید و توطئه های دشمنان و منافقان را رسوا کرد.

سعیدی با اشاره به اینکه آمریکا، سعودی ها و اماراتی ها چند سال توطئه کردند که رابطه بین ایران و عراق را بر هم بزنند ادامه داد: حاج قاسم و ابومهدی مهندس در یک عملیات به شهادت رسیدند و این مسئله انس، الفت و وحدت بین دو کشور را افزایش داده و توطئه منافقین و آمریکا را در منطقه خنثی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام نتیجه صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس از سوی شورای نگبهان اظهار کرد: افراد معترض شکایات خود را به شورای نگهبان ارسال کرده و در فرجه قانونی به آنها رسیدگی می‌کند و شورای نگهبان خواستار جمهوریت و اسلامیت نظام و امانتدار مردم است.

امام جمعه قم با بیان اینکه 90 نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی به خاطر سوء استفاده از جایگاه و مشکلات مالی رد صلاحیت شدند گفت: از دقت نظر و شجاعت انقلابی و اقدام قاطع شورای نگهبان در صیانت از نظام تشکر کنیم.

وی با اشاره به سیستان و بلوچستان گفت: انتظار است دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی و جهادی سیل زدگان را تنها نگذارند و البته سپاه و نیروهای مسلح مثل گذشته با اخلاص در حال خدمت هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار