رهبر معظم انقلاب؛
به گزارش تابناک سمنان: آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا فرمودند: آن روزی هم که موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی‌ها را در هم کوبید و آن روز یکی از ایام الله است.
کد خبر: ۸۱۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 17 January 2020

 

نتیجه تصویری برای نماز جمعه 27 دی 98

به گزارش تابناک سمنان: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در طلیعه گام دوم انقلاب، مراسم نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و با حضور پر شور مردم بصیر و انقلابی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی فرمودند: همه برادران عزیز و خودم را دعوت می کنم به رعایت تقوای الهی، اگر نصرت الهی را میخواهیم در تقواست، اگر توفیقا الهی و هدایت الهی را می خواهیم در تقواست، اگر فرخ و گشایش در مسائل شخصی را می خواهیم همه در تقواست؛ همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار خود قرار دهیم، آنچه در نماز این جمعه مهم است توصیه به تقواست.

ایشان ادامه دادند: یک آیه پر مضمون مثل آیات دیگر در سوره ابراهیم است، که بحث امروز من درباره همین سوره است. موسی پیامبر عظیم‌الشان الهی مامور است که ایام الله را یاد مردم بیاورد، ایام الله آیه و نشانه و دلیل راه هستند، برای کسانی که صبار هستند و شکورند، معنی صبار استقامت و صبر است.

فرمانده کل قوا افزودند: در آیه بعدی می فرماید حضرت موسی به این دستور عمل کرده است. در آیه بعدی نتیجه کلی از این مطالب می‌فرمایند که اگر کفران نعمت کردید و وظایف شکر را به جای نیاوردید عذاب الهی است و مشکلات زیادی پیش خواهد آمد؛ ایام الله مهم است، برای کی؟ برای مردمی که صبار و شکورند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اتفاقات اخیر کشور اظهار کردند: دو هفته‌ای که بر ما گذشت دو هفته استثنایی بود، ماجرا‌های تلخ و شیرین، حوادث درس آموز برای ملت ایران پیش آمد، یوم الله یعنی روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می کند. آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگ‌ترین بدرقه جهان را شکل دادند، یکی از ایام الله است.

رهبر انقلاب اظهار کردند: من عرض می‌کنم ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت بی نظیر را کدام دستِ قدرتی آورد این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ کدام عاملی می‌توانست یک چنین معجزه‌ای را نشان بدهد جز دست قدرت الهی؟ کسانی که دست قدرت خدا را می‌توانند در این حوادث ببینند و تعبیر‌های مادی در این مسائل می‌کنند عقب می‌مانند.

فرمانده کل قوا فرمودند: این عشق و این ایستادگی و این بیعت بزرگ با خط امام، مردم با این حضور در میدان با خط امام بیعت کردند، با این عظمت آن هم با گذشت ۳۰ سال از رحلت امام بیعت کنند، این طور امام زنده است. چه شد که پس از تلاش امپراتوری صهیونیست در چند روز قبل و بعد از این حادثه در ایران و کشور‌های مختلف مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند:  در دو هفته ای که گذشته و مقابل چشمان ما ملت ایران مشاهده کردید، این روزهای نقطه عطف تاریخ هستند، روزهای عادی نیستند، این که یک نیرو و ملتی، این قدرت را دارد، این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزند، این نشان دهنده دست قدرت الهی است، پس آن روز جزء ایام الله است.

حضرت آیت‌الله خامنه ای فرمودند: آن چیزی که در ذهن ملت‌ها و در روحیه ملت‌ها در مسیر ملت‌ها باقی می‌ماند و آثاری که این روز‌ها باقی می‌گذارند آثار ماندگار و بعضاً جاودانه است. جامعه ایرانی به نظر ما یک جامعه صبار و شکور است، ملت ما ملت پر استقامت و شکرگزاری است و در طول سال‌های متمادی ملت ایران همواره سپاسگزار الطاف الهی بوده است.

رهبر انقلاب با اشاره به فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ااظهار کردند: اینها رزمندگان بدون مرز هستند، سپاه قدس، کرامت انسان‌ها را در هرکجا که باشد حفظ می کند، اینها بلاگردان اماکن مقدس هستند، سپاه قدس با این نگاه، سایه جنگ را از کشور ما دور کرده است.

ایشان با اشاره به توطئه‌های آمریکا برای ضربه زدن به ملت ایران گفتند: داعش را درست کردند تا ایران را بزنند، می خواستند امنیت ما را با داعش دچار خدشه بکنند. آن فریب خوردگانی که می گفتند نه غزه نه لبنان، جان خودشان را فدای کشور نکردند، حتی راحتی خودشان را هم فدای ملت نکردند، این حاج قاسم ها بودند که از امنیت کشور دفاع کردند. 

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مقاومت ملت ایران ادامه دادند: ملت طرفدار ایستادگی، مقاومت و نه گفتن به استکبار است،کسانی که سعی می کنند چیز دیگری از مردم ما به دنیا نشان دهند با صدق رفتار نمی کنند.  آمریکایی ها می گویند در کنار ملت ایران هستیم، دروغ می گویند، اگر هم می خواهند در کنار ملت باشند در واقع می خواهند خنجر خود را در بدن ملت فرو کنند.

فرمانده کل قوا با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کردند: قضیه تاسف انگیز سقوط هواپیما حادثه تلخی بود و دل ما را به معنای کامل سوزاند. از دست دادن جوان های عزیز، مردم خوبمان و کسانی که از کشورهای دیگر اینجا بودند، حادثه تلخی بود. همین اندازه ای که از این حادثه غم خوردیم، دشمن ما به همان اندازه خوشحال شد. برای اینکه فکر کرد که می تواند سپاه پاسداران و نظام ما را زیر سوال ببرد. در حادثه هواپیما ابهاماتی وجود دارد که باید پیگیری شود و از حوادث آینده هم پیشگیری شود، پیشگیری بسیار مهم‌تر از پیگیری است.

ایشان ادامه دادند: در این شکی نیست و هدایت تلویزیون‌های آمریکایی و رادیوی انگلیسی به نحوی که ماجرای یوم الله ناشی از شهادت دو شهید بزرگ را به خیال خودشان به دست فراموشی بسپارند. دشمن خوشحال شد که یک مستمسکی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد که بتواند این حادثه عظیم را تحت فشار قرار دهد، اشتباه کردند و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به برخورد داغداران مسافران هواپیمای اوکراینی با این حادثه فرمودند: یکی از مادران جان‌باختگان این حادثه به من نامه داد و گفت ما پای جمهوری اسلامی ایستادیم، پای انگیزه‌های شما ایستادیم، آدم در مقابل این‌جور شخصیت‌ها احساس تکریم و تعظیم می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مذاکرات صورت گرفته و خطاب به کشورهای اروپایی افزودند: بزرگ تر شما که آمریکاست نتوانست ملت ما را به زانو دربیاورد، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان پادوی آمریکا هستند. مذاکره اینها همراه با دقل و فریب‌کاری است، جنتلمن های پشت میزِ مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار