فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال نسبت به سال گذشته مراتعی که دچار حریق شدند بسیار کمتر بودند.
کد خبر: ۸۱۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 16 January 2020

فریذون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آتش سوزی هایی که اخیرا اعلام شده در جنگل های زاگرس رخ داده، صحت ندارد. و تا کنون گزارشی در این مورد دریافت نکرده ایم.

 وی افزود: چند ماه پیش نیز گزارشی در این خصوص مطرح شد که صحت نداشت. در واقع مناطق حفاظت شده یا مناطق 4 گانه مناطقی هستند که حفاظت و مدیریتش مستقیما به محیط زیست مرتبط است و خارج از مناطق تحت مدیریت جنگل ها، حفاظت به منابع طبیعی باز می گردد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه آتش سوزی در چند وقت اخیربه دلیل بارندگی که طی سال های گذشته داشتیم و موجب بهتر شدن شرایط مراتع شد، خاطر نشان کرد: وقتی وضعیت مراتع مناسب است و به شکل متراکم و انبوه است، در صورت بروز آتش سوزی کنترلش سخت است، امسال در مقایسه با سال گذشته میزان مراتعی که دچار حریق بودند به مراتب کمتر بوده است.

 یاوری در پایان تصریح کرد: آنفولانزا فوق حاد پرندگان که گزارش شده است موردی است که در شهرستان صحنه گزارش شد و همکاران ما همراه با همکاران اداره کل دامپزشکی استان برای رسیدگی به این موضوع تمهیدات لازم را اندیشیدند. اما در حوزه منابع طبیعی و همچنین پرندگان مهاجر تا کنون گزارشی نداشته ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار