مسوول مسابقات ورزشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۱۰۰ دانش‌آموز پسر و ۸۰ دانش‌آموز دختر استان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به مسابقات مختلف ورزشی کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۱۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 15 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سیف شهاب زاده افزود: استان کرمانشاه امسال در سه رشته ورزشی فوتسال دختران، کبدی و شنا رتبه های تیمی دومی و سومی کشور و همچنین در رشته های بدمینتون، شطرنج و دو ومیدانی به صورت انفرادی مقام های اول تا سوم را کسب کرد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان استان در رشته فوتسال، هندبال؛ والیبال؛ بسکتبال؛ شطرنج، شنا پسران، دو و میدانی تیس روی میز و بدمینتون به مسابقات کشوری اعزام شدند، کرمانشاه در رشته های شطرنج، دو و میدانی و بدمینتون در سطح کشور همواره مدعی بوده است.

شهاب زاده همچنین بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۹۰ دانش آموز دختر و پسر در مسابقات ورزشی استانی شرکت کرده اند.

وی افزود: بیشتر مسابقات ورزشی دانش آموزی از ابتدای بهمن ماه هر سال همزمان با ماه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شروع می شود و امسال این مسابقات به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

حدود ۲۰ پروژه ورزشی در دست اجرا است

مسوول مدیریت و نگهداری مجتمع های ورزشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: آموزش و پرورش در سطح استان ۱۰۵ مجتمع ورزشی دارد که به طور مشترک بین دانش آموزان دختر و پسر و همچنین فرهنگیان مورد استفاده قرار می گیرد.

شهاب جلالوند، با اشاره به اینکه حدود ۲۰ پروژه ورزشی در دست اجرا است، افزود: این مجتمع های ورزشی تا ساعت ۱۸ در اختیار فرهنگیان و دانش آموزان است و بعد از آن به صورت خود گردان در اختیار عموم مردم برای استفاده قرار می گیرد.

جلالوند با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار دانش آموز استان در رشته های مختلف بیمه ورزشی دارند، افزود: این داشن آموزان به طور مرتب زیرنظر مربیان و معلمان ورزشی آموزش و پرورش در سالن های ورزشی این سازمان فعالیت می پردازند.

وی در ادامه تعداد معلمان ورزشی استان را در حدود هزار و ۱۰۰ معلم دانست و گفت: تمام نواحی آموزش و پرورش استان دارای سالن ورزشی هستند و سطح روستا نیز آموزش و پرورش در قالب بازی های بومی محلی در رشته های ورزشی فعال است.

۳۵۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد از این جمعیت زیر ۱۸ سال دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار