مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد
بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری با ۲ هزار ۵۱۵ ، بابل با هزار ۸۳۹، آمل هزار و ۳۸۷ و شهرستان فریدونکنار با ۲۳۲ کمترین فوتی گزارش شده است.
کد خبر: ۸۱۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵ 15 January 2020

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۴۹۵ نفر در اثر تصادفات رانندگی در ۹ ماه سالجاری در این استان خبر داد.

براساس گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی درباره این خبر گفت: در ۹ ماه اول امسال ۴۹۵ نفر (۳۷۷مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به کاهش ۳ درصدی تلفات حوادث رانندگی در محور برون شهری و راه روستایی تصریح کرد: جاده‌های درون شهری با ۱۳۶ فوتی و افزایش ۲۱ درصدی و محور برون شهری و راه روستایی با ۱۳۶ فوتی ناشی از تصادف با کاهش ۲۱ درصدی به ثبت رسید.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری با ۲ هزار ۵۱۵ ، بابل با هزار ۸۳۹، آمل هزار و ۳۸۷ و شهرستان فریدونکنار با ۲۳۲ کمترین فوتی گزارش شده است.
عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف ۱۷۵ نفر از افراد عابر ، ۱۱۵ نفر راننده، ۱۰۴ نفر سرنشین، ۹۲ نفر موتور سوار و ۹ نفر هم دوچرخه سوار بودند.
وی با بیان اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، اظهار کرد: در ۹ ماه امسال، ۱۲ هزار و ۸۸۹ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشت.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ضمن اشاره به بومی بودن ۴۳۰ نفر (۸۷درصد) از فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار