معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد:
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هم اکنون ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و بیش از ۶ هزار استارت آپ در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۸۱۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸ 15 January 2020

سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی و مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: این نوع خدمات شامل خدمات بیمه‌ای محصولات دانش بنیان بستگی به نوع محصول و نیز معافیت مالیاتی و گمرکی،حمایت مالی ، گرفتن مجوز، و خدمت سربازی است.

به گزارش"تابناک" وی برطرف کردن مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را از اولویت‌های دولت بیان کرد و افزود: بخشی از اعتبارات شرکت‌های دانش بنیان در مرحله پنجم و ششم از سوی دولت و  چندین برابر بخش خصوصی تامین می‌شود به شرطی که وحدت رویه ایجاد شود و این کاری است که تاکنون در شرکت‌های دانش بنیان اعمال شده تا جذب منابع شود.

ستاری با بیان اینکه هم اکنون حدود چهار هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و بیش از ۶ هزار استارتاپ در کشور وجود دارد  ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۷ در حدود ۹۰۰ هزار میلیارد ریال فروش داشته‌اند.

وی گفت: متاسفانه در خوزستان هنوز فرهنگ راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به صورت کامل پیاده‌سازی نشده و یک بخشی ما مقصر هستیم ولی خوشحالیم که مراکز رشد و شرکت‌ها در دانشگاه‌ها فعال و مستقر شده‌اند اما راه زیادی تا پیشرفت مانده است.

ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جریان سفر به منطقه آزاد اروند از مرکز رشد واحدهای فن‌آور دانشگاه علوم و فنون دریایی، شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور در شهرک صنعتی و از شرکت کشتی‌سازی و سکوسازی نفتی امیران خرمشهر دیدن کرد.

همچنین وی از شرکت همراه گویای ارتباط اروند (جی‌ال‌ایکس) شرکت تولید صنایع فولاد کاوه، شرکت پتروصنعت پارسیان خزر در شهرک صنعتی خرمشهر دیدن و با توانمندی‌های این شرکت‌ها در خودکفایی داخلی و صادرات محصولات آنها به کشورهای همسایه آشنا شد.

ستاری، همچنین با حضور در دانشگاه علوم‎وفنون خرمشهر نسبت به شهدای گمنام مدفون در این دانشگاه ادای احترام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار