معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۱۵ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به دوره متوسط بلند مدت(۴۴ ساله) رقم خوب و مطلوبی نیست.
کد خبر: ۸۱۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 13 January 2020

حسن ساسانی اظهارداشت: حجم آب ذخیره شده در این سد در مدت متوسط بلند مدت(دوره ۴۴ ساله) ۶۲۵ میلیون متر بوده ولی میزان کنونی بسیار کمتر از میزان یاد شده است.

وی اضافه کرد: ورودی فعلی به سد ۱۴ و خروجی از آن ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: میزان بارش‌ها  در سرشاخه‌های زاینده روداز ابتدای سال آبی جاری(مهر ۹۸) تاکنون ۳۸۲ میلی متر بوده، اما برای مدت مشابه پارسال این مقدار ۶۹۱ میلی متر ثبت شد که نشان می‌دهد وضعیت بارش‌ها نسبت به سال قبل مطلوب نیست.

 ساسانی با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر اینکه بارش‌های امسال کمتر از نُرمال خواهد بود، افزود: در سال آبی گذشته ۲ هزار و ۱۴۴ میلی متر در سرشاخه‌های زاینده رود بارش ثبت شد، این مقدار اگرچه به نسبت دوره زمانی بلند مدت (۴۴ ساله) رشد داشت، اما خشکسالی ها در این خطه همچنان پابرجاست.

وی با اشاره به کم آبی حاکم بر این استان تاکید کرد: استفاده صحیح و حساب شده در بخَش‌های مختلف آشامیدنی و بهداشت، صنعت و کشاورزی یک نیاز ضروری در این منطقه به شمار می‌رود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار