مدیر حوزه هنری استان اصفهان:
تابناک: مدیر حوزه هنری استان اصفهان گفت: پیگیر کار حقوقی سه سالن سینمایی در اصفهان هستیم و تصمیمات خوبی برای وضعیت سینماهای این شهر داریم.
کد خبر: ۸۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 23 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید مهدی سیدین‌نیا مدیر حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به وضعیت سینماهای این شهر گفت: خوشبختانه از اوایل تیرماه سال جاری چند سینما در شهر اصفهان به حوزه هنری واگذار گردید که از جمله آنها سینما ساحل، خانواده و فلسطین است.

وی افزود: برای بازسازی سینماهای اصفهان مطالعات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده که امروز هم جلسه‌ای در مجموعه حوزه هنری برگزار شد تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان بازسازی سینما فلسطین را در اولویت کاری قراردهیم و همچنین طرح پردیس شدن سینما ساحل عملیاتی شود.

مدیر حوزه هنری استان اصفهان با بیان برخی از برنامه‌های طراحی شده برای سینماهای اصفهان اذعان داشت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک وضعیت چند سینما که در حال واگذاری به حوزه هنری است مشخص شود که از جمله آنها سینما ایران، اندیشه و 22 بهمن است که این سه سینما جزو سینماهایی است که پیگیر کار حقوقی آنها هستیم و با استفاده از آنها می‌توان تصمیمات خوبی برای وضعیت سینماهای اصفهان گرفت.

وی با اشاره به وجود مشکلات زیاد فرهنگی در حوزه فیلم و سینمای اصفهان در دهه اخیر خاطر نشان کرد: می‌توانیم این قول را بدهیم که برای دهه آینده مسئله و مشکلات سینماهای اصفهان به صورت کامل مرتفع گردد و مردم مشکل تنوع، کیفیت و کمیت در فیلم‌ها را نداشته باشند.

سیدین‌نیا با بیان اینکه روزی اصفهان دارای 17 سالن سینمایی بوده که در شرایط فعلی تعدادی از آنها فعال نیستند، تصریح کرد: متأسفانه امروز اصفهان فقط دارای 4 سالن سینمایی فعال است. دلیل اساسی آن هم عدم توجه به بحث فرهنگی، نگاه تجاری به موقعیت‌های ملکی سینماها، تخریب و تغییر کاربری زمین آنها برای اقدامات دیگر است و باعث شده بسیاری از این سینماها به علت بی‌توجهی به صورت مخروبه درآمده است.

مدیر حوزه هنری استان اصفهان اضافه کرد: عدم سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر به خصوص بحث سینما و عوامل دیگری که فرهنگ را در کشور مظلوم واقع می‎‌کند، از جمله دلایل اصلی رکود فرهنگ سینمایی و بی‌توجهی به مقوله سینما در اصفهان است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با رویکرد جدید و حمایت همگانی در دستگاه‌های مختلف نگاه سینمایی تغییر پیدا کند و تغییری در نگاه و نوع نگرش مسئولان و مؤثرین این امر ایجاد گردد تا در حوزه فرهنگ شاهد بهبود وضعیت سینمایی باشیم.

سیدین‌نیا در پایان تأکید نمود: خوشبختانه تا حدودی هر چیزی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و طبیعتاً هر کسی بایستی در ساختار فعالیت‌های یک کشور کار مربوط به خودش را انجام دهد؛ اگر هر کسی کار خود را به درستی انجام دهد کشور آباد شده و پیشرفت خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار