هشدار نسبت به ادامه سکونت در ساختمان ۶ طبقه خرمشهر:
قدمت ساختمان معروف شش طبقه خرمشهر به قبل از انقلاب برمی‌گردد؛ ساختمانی "تصرفی" در منطقه مولوی که پس از جنگ تحمیلی، محل سکونت خانوارهای بی‌بضاعت شد که همچنان در این ساختمان زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 12 January 2020

رئیس شورای شهر خرمشهر، سال گذشته با انتشار کلیپی هشدار داد که حادثه پلاسکوی تهران این بار در خرمشهر اتفاق خواهد افتاد اما همچنان ۴۸ خانوار در این ساختمان روزهای خود را می‌گذرانند.

سقف یکی از منازل این ساختمان مدتی پیش ریزش کرد و سازمان آتش‌نشانی خرمشهر نیز نسبت به خطرناک بودن این ساختمان هشدار داد؛ حالا این ساختمانِ در معرض تخریب به یکی از دغدغه‌های شهر تبدیل شده است.

موسی مطور، رئیس شورای شهر خرمشهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خطرناک بودن سکونت در این ساختمان، اظهار کرد: سال گذشته کلیپی در خصوص خطرناک بودن این ساختمان منتشر کردم و در همان کلیپ گفتم حادثه پلاسکوی تهران، این بار در خرمشهر اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: اگر هر خانوار ساکن در این ساختمان چهار نفره باشد، یعنی جان ۲۰۰ نفر در خطر است و اگر اتفاقی رخ دهد مانند سقوط یک هواپیما است.

رئیس شورای شهر خرمشهر گفت: در پی انتشار این کلیپ مقرر شد که منطقه آزاد اروند در مدت دو ماه منازل جدیدی برای این خانوارها در نظر بگیرد اما این کار بیش از یک سال طول کشید.

مطور عنوان کرد: اکنون با پیگیری‌های انجام شده، واحدهایی از مسکن مهر خرمشهر برای ساکنان این ساختمان خریداری شده که کارهای زیرساختی منازل در حال انجام است و وعده داده شده تا دهه فجر تحویل داده شوند.

وی با بیان اینکه مدتی پیش سقف یکی از منازل این ساختمان تخریب شد، تصریح کرد: این ساختمان در خطر ریزش است. سازمان آتش‌نشانی خرمشهر در پی ریزش این سقف در خصوص وضعیت این ساختمان هشدار داد. ما نیز همه هشدارها را به ستاد مدیریت بحران و شورای تامین خرمشهر اعلام کرده‌ایم.

عزیز ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت ساختمان شش طبقه خرمشهر، اظهار کرد: این ساختمان قدیمی در منطقه مولوی واقع شده و از پس از جنگ تحمیلی، به تدریج ۴۸ خانوار کم‌بضاعت در آن سکونت کرده‌اند.

سرپرست شهرداری خرمشهر بیان کرد: وضعیت موجود آب و فاضلاب، این ساختمان را متزلزل کرده است و از چند سال پیش اعلام کردیم که این ساختمان قابل سکونت نیست.

ساعدی تصریح کرد: سال گذشته در شورای تأمین خرمشهر تصویب شد که این ساختمان تخلیه شود و منطقه آزاد اروند ۴۸ واحد مسکن مهر آبادان را به این خانوارها تحویل دهد اما ساکنان برای انتقال به منازل جدید رضایت نداشتند بنابراین واحدهای مسکونی از مسکن مهر خرمشهر برای اسکان آن‌ها در نظر گرفته شد که احتمالا تا مدتی دیگر این واحدها به بهره‌برداری برسند.

وی عنوان کرد: این ساختمان از حیث ایمنی جهت سکونت مورد تأیید نیست و خطرناک است و باید تخلیه شود. دولت برای ساماندهی این ساختمان ورود نمی‌کند زیرا ما می‌خواهیم سریع‌تر این ساختمان تخلیه شود تا استرس و نگرانی همه مسئولان و مردم خرمشهر رفع شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار