مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: اصفهان در روزهای 22 تا 27 دی ماه با میزبانی بیش از یکصد عکاس از استان های مختلف کشور، چهاردهمین جشنواره عکس خبری – مطبوعاتی «دوربین. نت» را برای نخستین بار در این شهر برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 11 January 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی افزود: چهاردهمین جشنواره عکس خبری – مطبوعاتی «دوربین. نت» از 22 تا 27 دی ماه با حمایت شهرداری اصفهان و پس از 13 دوره برگزاری در شهر تهران برای اولین بار در اصفهان برگزار می شود. این رویداد شامل برگزاری نمایشگاه عکس، تورهای عکاسی، گفت و گو با عکاسان، اکران فیلم های منتخب جشنواره و بخش سخنرانی الهام بخش است.
وی تأکید کرد: اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان، طی دو سال گذشته از رویدادهای عکاسی زیادی حمایت کرده است. سال گذشته شهرداری اصفهان برای اولین بار میزبان نمایشگاه وُرد پِرس فتو، نمایشگاه عکس های منتخب عکاسان مطبوعاتی جهان در سال های ٢٠١۶ تا ٢٠١٨ در اصفهان بود. برگزاری اولین نمایشگاه عکس پرچم، برگزاری دو دوره جشنواره عکس شهروندی، حمایت از نمایشگاه ها و رویدادهایی چون اولین نمایشگاه عکس تئاتر و ... از جمله اقدامات اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان در دو سال گذشته در حوزه عکاسی بوده است.
وی تأکید کرد: برگزاری و یا حمایت از این رویدادها در راستای توجه به مقوله بازاریابی شهری و معرفی هرچه بهتر اصفهان، تقویت برند شهری و گردشگری اصفهان، جلب نگاه هنرمندان و عکاسان به شهر و مسائل شهر و رشد فرهنگی و هنری اصفهان با توجه به ظرفیت های موجود، صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در روز 22 دی ماه نمایشگاه عکس آثار جشنواره «دوربین. نت» ساعت 16 با حضور عکاسان و مسئولان در نگارخانه سالن سوره اصفهان افتتاح می شود. در این نمایشگاه، بیش از 200 اثر به نمایش درمی آید و علاقمندان می توانند از 22 تا 27 دی ماه از ساعت 9 صبح تا 22 در محل نگارخانه سالن سوره اصفهان واقع در خیابان آمادگاه از این نمایشگاه دیدن کنند. همچنین از 23 تا 25 دی ماه و در طول زمان برگزاری جشنواره عکس «دوربین. نت»، تور عکاسی در سه مسیر مشخص شده در شهر اصفهان با حضور بیش از یکصد عکاس از استان های مختلف کشور برگزار می شود که عکاسان اصفهانی برای حضور در این تورها باید از طریق سایت جشنواره ثبت نام کنند.
حجتی ادامه داد: گفت و گو با عکاسان، اکران فیلم های مرتبط با حوزه عکاسی، سخنرانی الهام بخش و داوری عکس های تورهای اصفهان گردی در همان روز با حضور عکاسان از جمله برنامه روزهای برگزاری جشنواره «دوربین. نت» در شهر اصفهان است که حضور در این بخش ها برای همه عکاسان آزاد است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه پروژه گردشگری " اصفهان 2020" نیز از سوی شهرداری اصفهان هدف گذاری شده و اجرا می شود، برگزاری جشنواره "دوربین.نت" نیز رویکرد اصفهان، شهر گردشگری، میراث و تاریخ در سال 2020 را هم مدنظر دارد و این رویکرد در تورهای عکاسی، اطلاع رسانی ها و برنامه های این رویداد در نظر گرفته می شود.
گفتنی است در مراسم اختتامیه، بهترین عکس تور اصفهان گردی عکاسان، بهترین عکاس اصفهانی در جشنواره و عکس سال جشنواره از نگاه هیأت داوران، مورد تقدیر شهردار اصفهان قرار می گیرد. همچنین از یک عکاس خبری پیشکسوت تجلیل خواهد شد.
مستند اجتماعی، عکس های خبری، سیاسی، ورزشی، فرهنگ و هنر و بخش عکس های مربوط به سیل از موضوعات چهاردهمین دوره از جشنواره عکس خبری – مطبوعاتی «دوربین. نت» بوده است که 115 فریم و 13 مجموعه عکس در این بخش ها و در قالب عکس و فیلم (مولتی مدیا) به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
داوری این دوره از جشنواره را در بخش عکس؛ ساتیار امامی، وحید سالمی، مرتضی فرج آبادی، در بخش فیلم؛ محسن زمانی، میترا مهتریان، امیررضا نوری‌پرتو، در بخش مالتی مدیا؛ فاطمه جمال پور، ابوالفضل نسایی در بخش تورها و ایونت ها؛ رضا جلالی، احسان رافتی، امیر نریمانی و محمد نوروزی بر عهده دارند.
اختتامیه چهاردهمین جشنواره عکس خبری – مطبوعاتی «دوربین. نت» روز 26 دی ماه در سالن سوره اصفهان برگزار می شود.
گفتنی است، زمان و مکان برگزاری هر یک از برنامه های جنبی این جشنواره در روزهای آینده از طریق کانال تلگرامی جشنواره به نشانی doorbinet، رسانه ها، کانال اطلاع رسانی شبکه شهر به نشانی isf_city_net و سایت جشنواره به آدرس www.doorbin.net اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار