معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: لازم است قانون استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان برای صنایع سبز استثنا قایل شود.
کد خبر: ۸۱۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 09 January 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان ، دکتر سید حسن قاضی عسگر در گردهمایی تخصصی مدیران عامل شرکت شهرک های ایران در فولاد مبارکه اصفهان اظهارداشت: امروز نباید نسخه واحدی برای همه دردها پیچیده شود و در دنیای رقابتی کنونی باید هوشمندانه عمل کنیم.
وی بیان کرد: صنایع سبز بر اساس چه منطقی نباید در شعاع ۵۰ کیلومتری استقرار پیدا کنند؛ اینگونه موارد باید سریع برطرف شود تا مشکل بیکاری کشور با سرعت حل شود.
به گفته وی کمیته تخصصی باید در این زمینه تشکیل شود و صنایع سبز را از این قانون مستثنی کند ؛بعضی از مسائل در مرکز انجام می‌شود در حالی‌که می‌توان با تفویض اختیار به استان‌ها واگذار شود.
وی تصریح کرد: برخی موارد و برنامه‌ها باید به هیات‌های مدیره استانی تفویض اختیار شود تا بتوانند مشکلات صنعتگران را در استان حل کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: خلع یدها در شهرک‌های صنعتی باید هوشمندانه‌تر انجام شود و تیمی متشکل از استانداری، خانه صنعت معدن و شرکت شهرک‌ها صلاحیت‌ها را برررسی کنند و این خلع یدها با دقت بیشتری انجام شود تا صنعتگران کارشان را برای تحقق امر تولید، بهتر انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه امروز فرآیندهای ناقص و ناکارآمد به ما ارث رسیده است تاکید کرد: اصلاح فرآیندها در تمام اقدامات ضروری است و باید انجام شود به عنوان نمونه برای تاسیس گلخانه ۴۳ مرحله و فرآیند انجام می‌شد که با بررسی و جلسه‌های متعدد در هیات مقررات زدایی به ۱۷ فرآیند رسید.
وی با اشاره به اینکه فرایندهای زائد باید اصلاح شود گفت: بعضی مواقع برخوردها واقع بینانه نیست و تنها تئوریک ونظریه پردازی است؛ بالاخره پس از یکسال موفق به حل مشکل بانک‌ها شدیم و با بررسی از طریق ارائه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و هیات خبرگان بانکی و در نهایت از طریق حکم دادگستری این مسائل استان رفع شد.
معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: سیاست‌های غلط گذشته قل و زنجیری برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است به گونه‌ای‌که سیاست‌های اشتباه گذشته موجب پیشروی شهرها به سمت شهرک‌های صنعتی شده است.
وی گفت: بعضی از شهرها باید از حریم شهرک‌های صنعتی خارج شود در غیر اینصورت مشکلات ما هر روز بیشتر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در شرایط جنگی و غیر عادی قرار دارد و در این شرایط باید تصمیم‌های جنگی گرفته شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار