رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: تمامی معابر درون شهری ایلام باز و تردد در آنها جریان دارد.
کد خبر: ۸۱۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 09 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ ابوالفضل کوهزادی اظهار داشت: در بازدیدی که از خیابان‌های شهر ایلام داشتیم تمامی معابر درون شهری باز و تردد در آنها در جریان است و حجم برف به اندازه‌ای نیست که نیاز به بروف روبی و نمک پاشی داشته باشد.

وی افزود: در برخی از معابر فرعی و کوچه‌های مناطق مرتفع شمالی و شرقی شهر ایلام حجم برف به نسبت سایر نواحی بیشتر و به علت تردد کم در این مناطق همچنان این حجم برف بر سطح معابر باقی مانده است.

کوهزادی تصریح کرد: از آنجای که رانندگی در شرایط برف دشوارتر از سایر شرایط آب و هوایی است به رانندگان عزیز توصیه می‌کنیم؛ سفرهای غیر ضروری خود را تا ساعات دیگر که آفتاب بتابد و یخ و برف‌های موجود در سطح معابر ذوب شود به تاخیر بیاندازند و در صورت اجتناب از سفر حتماً با سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که بتواند وسیله نقلیه خود را کنترل نمایند حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت فاصله طولی به مقدار زیاد ایمن حرکت را بیشتر می‌کنند لذا توصیه و تاکید می‌کنیم رانندگان عزیز بدون عجله و شتاب زدگی حرکت کنند.

این کارشناس عالی تصادفات توضیح داد: گرفتن ترمز به صورت ناگهانی در معابر یخ زده بسیار خطرناک بوده و باعث بهم خوردن تعادل وسیله نقلیه در حال حرکت می‌شود لذا توصیه می‌کنیم رانندگان برای کاستن از سرعت و توقف با رها کردن پدال گاز و فشردن تدریجی ترمز به آرامی متوقف شوند.

کوهزادی عنوان داشت: درصورتی که وسیله نقلیه شروع به سر خوردن کرد راننده با خونسردی بدون گرفتن ترمز ناگهانی، فرمان را محکم نگه داشته و اجازه دهد وسیله نقلیه به آرامی متوقف شود.

رئیس پلیس راهور استان گفت: آن دسته از رانندگانی که قصد حرکت به سمت معابر کوهستانی و بیرون شهر رادارند حتماً تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار