مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم خبر داد؛
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: ۱۵ هزار وانت بار در شهر قم فعالیت می‌کند که از این بین ۲ هزار دستگاه ساماندهی شده است.
کد خبر: ۸۱۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ 09 January 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی عزتی با اشاره به فعالیت تاکسی‌ها در قم، گفت: ۶ هزار تاکسی در قم فعالیت می‌کند که در راستای خدمات رسانی به حمل و نقل عمومی اهتمام دارند.

وی گفت: روزانه ۲۸۰ هزار نفر و سالانه حدود ۷۳ میلیون مسافر توسط تاکسی‌ها در قم جا به جا می‌شوند که این میزان نشان دهنده خدمات رسانی گسترده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب‌تر به همشهریان در راستای افزایش سطح سواد رانندگان تاکسی تلاش شد و به همین منظور رشته تاکسیرانی در دانشگاه علمی و کاربردی را دایر کردیم که مورد استقبال رانندگان قرار گرفت.

وی گفت: وضعیت فرسودگی تاکسی‌های درون شهری موضوعی است که پیگیری کرده‌ایم و متأسفانه بودجه نوسازی تاکسی‌های درون شهری از دو سال پیش متوقف شده است و بر اساس آمار هر سال ۵۰۰ تاکسی شهری در قم فرسوده می‌شود.

عزتی با اشاره به طرح جامع حمل و نقل بار در شهر قم، گفت: اردیبهشت ماه امسال این طرح در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب رسید که البته همچنان منتظر ابلاغ به شهرداری هستیم.

وی گفت: در صورت ابلاغ رسمی این مصوبه، سازمان مستقل حمل و نقل بار در شهر تشکیل و بر فعالیت وانت بارها نظارت خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۱۵ هزار وانت بار در شهر قم فعالیت می‌کنند که از این بین ۲ هزار دستگاه ساماندهی شده است.

وی همچنین به روند ساماندهی شرکت‌های مسافربری اینترنتی، گفت: این موضوع با دستور وزیر کشور باید زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت کنند و از بین شرکت‌های مطرح مسافربری اینترنتی تاکنون شرکت اسنپ و تپسی با شهرداری قم قرارداد همکاری امضا شده است.

عزتی گفت: طبق قانون حمل و نقل مسافر و بار در درون شهر فقط باید توسط شهرداری‌ها انجام گیرد و شهرداری در این خصوص مسئولیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار