مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر گفت: در اجرای تحول سیستم دامداری و خروج دام از جنگل تاکنون ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی مورد تعلیف دام در منطقه البرز مرکزی از وجود دام آزاد شد.
کد خبر: ۸۱۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ 07 January 2020

عبدالرضا سنگاری صبح امروز در نشست مشترک مسئولان محیط زیست، منابع طبیعی و بازرسی مازندران که درمحل این اداره کل در نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای طرح خروج دام از جنگل ۱۲۵ دامدار با بیش از ۲۳ هزار واحد دامی از جنگل خارج شدند .

وی تصریح کرد: این طرح از سال ۷۲ به مرحله اجرا در آمد و در پروسه خروج دام سرای دامداران تخریب و جنگل‌کاری شد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر از خریداری مستثنیات دامداران به مقدار ۶۲ هکتار خبرداد و گفت: این اداره کل در راستای تجمیع تک خانوارهای جنگل نشین و یکپارچه سازی عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به خرید مستثنیات دامداران کرد که حقوق مابه ازاء این دامداران در قالب واگذاری زمین بوده است.

سنگاری خاطرنشان کرد: در قالب طرح تحول سیستم دامداری در کاسگرمحله رویان-ابندانک -ماشلک و نیرنگ نوشهر و خطیربُن و لاروسر چالوس به دامداران اختصاص یافته است.

وی در این نشست که به منظور تعیین تکلیف اراضی واگذار شده در حوزه منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در قالب ماده ۳۴ و خروج دام از جنگل صورت گرفته است، تاکید کرد: در غرب مازندران ۳ هزار کیلومتر مرز مشترک منابع ملی با مستثنیات مردم است که تاکنون ۳۰۰ کیلومتر آن با نشانه‌های بتنی بنچ مارک علامتگذاری می‌شود .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر ادامه داد: در عرصه‌های ملی دیگر ساخت و سازنخواهیم داشت و با استناد به وجود بنچ مارک قاضی می‌تواند بدون اطاله دادرسی حکم خود را صادر کند.

سنگاری یادآور شد: حد نگاری و کاداستر اراضی ملی در غرب مازندران به پایان رسید و سند تک برگ آن صادر شد و حد نگاری و کاداستر اراضی ساحلی غرب مازندران نیز رو به اتمام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار