فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از دستگیری ۲۳۸ متخلف شکار و صید غیرمجاز و همچنین کشف ۱۵۶ مورد آلودگی میحط زیستی در استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۱۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 04 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آزاد شیخ ویسی با بیان اینکه میزان کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 20 درصد افزایش داشته، گفت: در این مدت 192 مورد پرونده تخلف صید و شکار غیرمجاز داشتیم که 238 نفر متخلف نیز در این زمینه دستگیر شدند.

وی از کشف 1055 قطعه آبزیان، 39 راس پستاندار (کل و بز، تشی، خرگوش و گراز) و 311 قطعه پرنده (دراج، کبوتر، سهره، کبک، سارگپه و ...) از شکارچیان غیرمجاز در این مدت خبر داد و عنوان کرد: این کشفیات شامل گونه‌های زنده‌گیری شده، گونه‌های شکار شده و خرید و فروش شده بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: 54 قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز نیز در این مدت از متخلفان کشف شده است.

شیخ ویسی درباره مهار آتش‌سوزی‌ها در 9 ماهه امسال نیز یادآور شد: در این مدت 12 مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست داشتیم که عمدتا در مناطق بیستون، ورمنجه، هشیلان، قلاجه و بوزین و مره‌خیل رخ داده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 156 مورد آلودگی محیط زیستی نیز در استان کشف شده، عمده این آلودگی‌ها را مربوط به واحدهای صنعتی، کارواش‌ها، سنگ‌شکن‌ها، کارخانه‌های آسفالت و... دانست.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، در این مدت 59 اخطاریه نیز برای واحدهای متخلف صادر شده است.

شیخ‌ویسی همچنین از ارائه 1412 نفر ساعت آموزش محیط زیستی در 9 ماهه امسال برای مدارس، جوامع محلی و همچنین در قالب طرح یک ساعت با محیط‌بان خبر داد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار