استاندار اصفهان گفت: نقش نظام آموزش عالی در توسعه در صورت استقلال دانشگاه‌ها به معنای واقعی محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۱۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 02 January 2020

عباس رضایی در جلسه شورای مشورتی توسعه پایدار با موضوع "نقش نظام آموزش عالی در توسعه استان" که در استانداری اصفهان برگزار شد افزود: نقش‌آفرینی نظام آموزش عالی در روند توسعه باید با امکان و شرایط نوآوری و خلاقیت در دانشگاه‌ها بروز یابد و در این صورت است که می‌توان ایده‌های اجرایی از سوی دانشگاه‌ها را در موضوعات مختلف و نیاز استان به کار گرفت.

استاندار اصفهان تصریح کرد: دانشگاه‌ها نباید در ارتباطات خود تنها به بخش صنعت بپردازند بلکه باید در پی ارتباط و حل مسائل در سایر بخش‌ها از جمله بهداشت، کشاورزی، علوم انسانی و دیگر موارد نیز باشند.

رضایی با تاکید بر اهمیت فناوری در نظام آموزش عالی تصریح کرد: در این راستا اگر آموزش عالی با ارتقای فناوری همراه نباشد جز هزینه‌، چیزی برای کشور ندارد.

وی  همچنین درخصوص تغییر آموزش و نگرش در دانشگاه‌ها گفت: هیچ دانشگاه و وزارتخانه‌ای این جسارت را تاکنون نداشته است و ندارد و  بیشتر طرح‌های دانشگاهی گذشته نگر و طرح‌های مداخله‌ای بسیار کم است.

وی با تاکید بر اینکه نباید این جلسات صرف پرداختن به مباحث نظری و تئوری باید گفت: باید به دنبال ایده‌هایی باشیم که به مرحله اجرا و عمل در بیاید.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: هم اکنون در دنیا یک نوع دانشگاه به معنای عمومی و  دیگر دانشگاه‌هایی با هدف کاربردی و مهارتی وجود دارد.

سید حسن قاضی عسگر افزود: آن دسته از دانشگاه‌ها به معنای عام، بیشتر بدنبال توسعه علم و پیشبرد دانش و به نوعی ایده‌پردازی هستند.

وی عملکرد و هدف دانشگاه‌های کاربردی و مهارتی را یافتن مسائل، مشکلات و پیگیری آنها برشمرد.

معاون استاندار اصفهان گفت: در این راستا زمانی که از آموزش عالی سخن گفته می‌شود باید واژه کیفی نیز در کنار آن قرار داد.

وی تصریح کرد: بیشترین ضربه را نظام آموزشی رایگان به آموزش عالی زده است و بر این اساس است که نظام عرضه و تقاضا در کشور جواب نمی‌دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار