مدیرکل امور عشایر استان ایلام:
مدیرکل امور عشایر استان ایلام از کمبود اعتبارات آبرسانی سیار به عشایر خبر داد و گفت: هزینه توزیع، حمل و خرید آب برای هر خانوار عشایر حدود ۳۰۰ هزار تومان است که این هزینه برای خانوارها سخت است.
کد خبر: ۸۱۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 01 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی سلیمی مدیرکل امور عشایر استان ایلام، گفت: ماهیانه ۹ هزار لیتر آب بین عشایر ایلام توزیع می‌شود که هزینه هر هزار لیتر ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان است به طوری که این رقم در سال‌های گذشته کمتر بوده است.

وی افزود: روزانه ۷۲۰ مترمکعب آب مورد نیاز عشایر به‌ وسیله تانکرهای آبرسانی سیار تأمین می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام تصریح کرد: این اداره‌کل با کمبود اعتبارات آبرسانی سیار مواجه است و برای رفع این مشکل رایزنی‌های بسیاری انجام شده است.

وی عنوان کرد: هزینه توزیع، حمل و خرید آب برای هر خانوار عشایر حدود ۳۰۰ هزار تومان است که این هزینه برای خانوارها سخت است.

سلیمی اضافه کرد: از محل بند (ه) تبصره ۴، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آبرسانی در مناطق عشایری این استان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: از ابتدای برنامه سوم تا پایان برنامه پنجم توسعه ۳۵۰۰ خانوار عشایری کوچ‌رو استان با اسکان در مناطق مستعد کشاورزی از چرخه حمایتی امور عشایر خارج‌ شده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام خاطرنشان کرد: در استان ایلام ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیتی ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه مستقل در ۹۵ کانون توسعه به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار