مدیر جهاد کشاورزی لامرد گفت: سیل اواخر آذر امسال به ۱۴۰۰ هکتار از مزارع، باغ‌ها و بخش‌های مختلف کشاورزی خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۸۰۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 29 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدصادق فانی مدیر جهاد کشاورزی لامرد گفت: سیل اواخر آذرماه امسال به بخشی از مزارع کلزا، جو، سبزی، گوجه فرنگی، بادمجان و صیفی، باغ‌ها، زیرساخت‌های بخش کشاورزی اعم از جاده بین مزارع و طرح‌های تغذیه مصنوعی، تسطیح اراضی و بخش دام و طیور و زنبور عسل در هر چهار بخش شهرستان خسارت وارد کرد.

او، میزان خسارت به ۱۴۰۰ هکتار از مزارع، باغ‌ها و بخش‌های مختلف کشاورزی را ۱۵۱ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با همراهی معاونت تولیدات گیاهی، مدیر صنایع کشاورزی و مسئول هماهنگی امور مجلس از مناطق خسارت دیده‌ی بخش کشاورزی در این شهرستان بازدید کرد و در جریان این خسارت‌ها قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد در ادامه گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان سفر به شهرستان، واحد‌های مختلف را موظف کرد تا پیگیر پرداخت خسارت به کشاورزان شوند.

فانی تصریح کرد: پرداخت خسارت از طریق وزرات جهاد کشاورزی و تأیید ستاد بحران کشور و تصویب هیأت دولت انجام پذیر است که در این راستا گزارش خسارت از طریق فرمانداری به استانداری اعلام شد و استانداری هم به وزرات کشور اعلام می‌کنند ضمن اینکه همزمان هم از طریق سازمان جهاد کشاورزی به وزرات جهاد کشاورزی اعلام می‌شود و امیدواریم با همه‌ی پیگیری‌هایی که از سوی مسئولان شهرستان و استان در حال انجام است، بخشی از خسارت‌های کشاورزان و دامداران جبران شود.

در پی سیل اخیر در جنوب استان فارس، علی رغم پیگیری‌ها از سوی ستاد بحران شهرستان لامرد و استان، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس نیز در نشستی با نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، خواستار پیگیری و جبران خسارت‌های کشاورزان این منطقه شد.

 

برچسب ها: سیل ، خسارت ، کشاورزی ، لامرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار