رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: علی‌رغم اینکه مجوز اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل را از شورای عالی ترافیک استان داشتیم اما فعلا این طرح اجرا نشده است.
کد خبر: ۸۰۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 29 December 2019

محمدرضا محمدی در مورد اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل اظهار داشت: علی‌رغم اینکه مجوز اجرای این طرح را از شورای عالی ترافیک استان داشتیم اما فعلا این طرح اجرا نشده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: اجرای این طرح به صورت دائمی نیست و فقط در برخی از ایام خاص و با توجه به شرایطی که وجود داشته باشد، اعمال می‌شود و نهایت در سال ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح بدین معنا نیست که پلیس از درب منازل دوربین دارد و به محض ورود خودرو به خیابانی که دوربین پلیس مستقر باشد، اعمال قانون انجام خواهد شد و اعمال قانون بدین وسیله فقط در ایامی که از پیش به شهروندان اعلام می‌شود، امکان‌پذیر است.

محمدی تصریح کرد: پلیس بیش از ۲۰۰ دوربین در سطح استان دارد و با توجه به اینکه قابلیت نرم‌افزاری برای تعدادی از دوربین‌ها فراهم بود، تاکنون این طرح در اصفهان اجرا نشده است و در چند روزی هم که به علت آلودگی هوا این طرح اجرا شد، هیچ جریمه‌ای برای خودروها اعمال نشد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد هم‌اکنون در هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود، گفت: پلیس ضامن حقوق شهروندی و حق‌الناس است و وظیفه ما این است که ضمن برخورد با متخلفان اجازه ندهیم به ناحق کسی جریمه شود.

وی مطرح کرد: در زمان اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل پلیس نیز این اختیار را دارد تا فرد متخلف را جریمه کند اما با تعداد محدود نیرو در شهرهای بزرگ امکان اعمال قانون تنها از طریق نیروهای پلیس نیست و به همین دلیل با استفاده از تکنولوژی و دوربین اعمال قانون انجام می‌پذیرد.

محمدی در پایان در مورد تعداد جریمه‌های ثبت شده در یک روز برای فرد متخلف نیز گفت: فردی که وارد محدوده طرح ترافیک شود، براساس سیستم هوشمند تا یک زمانی فرصت دارد از محدود خارج شود وگرنه مجدد شامل جریمه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار