امام جمعه تبریز در مراسم رونمایی کتب فرهنگ شهروندی:
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: مخاطب رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب همه مردم است اما مخاطب اصلی جوانان هستند و باید نقش آفرینی برای آنها فراهم شده و اعتماد و امید در آنها ایجاد شود.
کد خبر: ۸۰۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 27 December 2019

 به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در مراسم رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی در محل باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: اقدام مشترک شهرداری و آموزش و پرورش در تدوین کتب شهروندی در ۲۶ عنوان مهم بسیار ارزشمند است و درهمایش سال گذشته که با ارتباط با گام دوم انقلاب و وظایفی که یک شهروند و شهروندان در این گام داشته باشند و شهرداری چه وظایفی دنبال کنند نیز قابل توجه بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ارتباط با گام دوم انقلاب گفت: مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی باید در این موضوع پیش قدم باشند. به وجود آمدن یک دبیرخانه دائمی در دانشگاه با حمایت روسا باید به یک مکانیسم برای عموم نخبگان دانشگاهی و حوزوی به صورت یک مجموعه کوچک چابک و موثر تبدیل شود و اگر تشریح شود کار تبیین علمی را به راحتی می توان دنبال کرد.

وی در ادامه بیان کرد: محتوای بیانیه گام دوم نیازمند تبیین علوم انسانی و اجتماعی است و عقبه ی آن درس های معنوی زیادی نهفته است و منشور آینده انقلاب است و این که شهرداری و آموزش و پرورش با همکاری هم در ارتباط با کسب حقوق شهروندی همکاری می کنند و این کتب را به رشته تحریر درآوردند بسیار با ارزش است.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در طول تاریخ نوعا ساختارهای انقلاب علمی همه جوان بوده و هر انقلابی اتفاق افتاده پای جوانان در میان بوده.جوان انرژی دارد و پر است از امید و باید به جوانان انقلابی اهل علم و معرفت اجرای گام دوم انقلاب را بسپاریم.

رسانه های نوین مهم ترین ابزار برای گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب

وی خاطرنشان شد: مخاطب رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب همه مردم است اما مخاطب اصلی جوانان هستند و جوان مومن و دغدغه مند انقلابی مورد توجه رهبری در به دوش کشیدن بار انقلاب است.اصولا جوانی یک سرمایه بزرگ انسانیت است و بیش از اینکه به آشفتگی آنان توجه شود باید به استعداد و شادابی آنها توجه شود و از آنجا که نیروی با استعداد داریم باید نقش آفرینی برای آنها فراهم شده و اعتماد و امید در آنها فراهم شود.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: تدوین کتب شهروندی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است و یکی از این راه ها باید این باشد که وابستگی به خارج و نفت کم کنیم که یکی از برکات گام دوم خواهد بود و مهم ترین ابزار گفتمان سازی در این راستا رسانه های نوین می باشند که کارهای هنری نیز در این بین توجه جدی می طلبد.

وی بابیان اینکه گفتمان سازی کاری کوتاه مدت نبوده بلکه حداقل میان مدت است، افزود: باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد و روی این موضوع تاکید شود که دانشگاه های ما نقش مبلغ را داشته باشند و دیگر نهادهای جامعه از آن بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی توجه به مقوله بیانیه گام دوم انقلاب را مهم برشمرد و از توجه مدیرکل آموزش و پرورش استان، شهرداری تبریز و شورای اسلامی نسبت به این مهم در استان قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :