در این که قرار است مهرداد کرمی به کدام استان یا مرکز کشور برود نقل های متفاوتی مطرح می شود اما در همه گمانه زنی ها بحث ارتقاء جایگاه وی مطرح است . ضمن اینکه گفته می شود مبدع آرای سبز کشور قرار است دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شود.
کد خبر: ۸۰۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 27 December 2019
حسب اطلاعات رسیده به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در تدارک خداحافظی از استان و تغییر محل خدمت خود است. در این که قرار است مهرداد کرمی به کدام استان یا مرکز کشور برود نقل های متفاوتی مطرح می شود اما در همه گمانه زنی ها بحث ارتقاء جایگاه وی مطرح است .
ضمن اینکه بنابر خبر دیگر رسیده به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، قرار است سید علی ملک حسینی ، رئیس فعلی دادگستری شهرستان دنا جایگزین مهرداد کرمی شود . سید علی ملک حسینی در کارنامه خود رئیس دادگاه عمومی بخش چاروسا ، معاون دادگستری شهرستان دنا ، دادستان عمومی و انقلاب دنا و هم اکنون هم رئیس دادگستری این شهرستان را دارد.
ملک حسینی از قضات خوشنام و با اخلاق حسنه در حوزه شهرستان دنا است که از نکات بسیار مثبت در کارنامه وی در این شهرستان مبارزه با زمینخواری است که با توجه به مشکلات عدیده مرکز استان در این خصوص می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تصدی دادستانی مرکز استان باشد.
 
دادستان موفق در تدارک خداحافظی از کهگیلویه و بویراحمد / مبدع آرای سبز دادستان مرکز استان می شود
 
دادستان موفق در تدارک خداحافظی از کهگیلویه و بویراحمد
مهرداد کرمی دادستان فعلی مرکز استان که بنابر اطلاعات رسیده قرار است از کهگیلویه و بویراحمد خداحافظی کند ، کارنامه بسیار موفقی در مدت حضور خود در دادستانی داشته است.
کرمی حکم دادستانی خود را از دستان ابراهیم رئیسی در زمانی که وی دادستان کل کشور بود دریافت کرد و طی این مدت پرونده های چالش برانگیز زیادی را پیگیری و بسیاری را به سرانجام رسانده است.
مبارزه با زمینخواری
از جمله نکات مثبت در کارنامه مهرداد کرمی مبارزه با یکی از چالش های بزرگ استان خصوصا در مرکز استان یعنی زمینخواری است . متاسفانه در مرکز استان بحث زمینخواری به صورتی سیستماتیک و گاها با همکاری برخی مدیران دولتی صورت می گیرد که در این زمینه تعدد پرونده ها با ورود دادستانی نمایانگر موفقیت خوب در برخورد با این پدیده زشت استان است که بسیاری از پرونده ها با جدیت دستگاه قضایی به صدور رای رسیده است.
قاطعیت در برخورد بااشرار
شرارت هم یکی از مواردی بوده است که در کهگیلویه و بویراحمد مواردی داشته است. در مورد برخورد با اشرار هم کارنامه دستگاه قضایی و عملکرد دادستان به عنوان مدعی العموم بسیار خوب بوده است. به طور کلی می توان گفت بحث شرارت برای اشرار بسیار پرهزینه و همراه با برخورد بدون مماشات بوده است.
 
دادستان موفق در تدارک خداحافظی از کهگیلویه و بویراحمد / مبدع آرای سبز دادستان مرکز استان می شود

دادستان و فساد در ادارات و استخدام های فله ای
چند سالی است که بسیاری از مدیران متخلف در ادارات سر و کارشان با دادستانی بوده است . موارد متعددی بوده است از جمله استخدام های فله ای یا فامیلی که با تشکیل پرونده و احضار مدیران متخلف ضمن برخورد با مسببان اینگونه تخلفات ، هزینه اقدامات تخلف زای بعدی را هم بسیار زیاد کرده است . در زمینه تخلفات اداری برخی مدیران ، کار به صدور رای شلاق هم رسیده است.
اگر سری به پرونده های قضایی نزد دادستانی مرکز استان بزنیم با تعداد زیادی از پرونده های تخلفاتی مدیران مواجه می شوید که برخی به نتیجه رسیده و برخی هم در حال اجرا است . هر چند با توجه به حساسیت موضوعات قضایی و لزوم انتشار برخی از این پرونده ها در شرایط خاص و صدور رای نهایی اما جسته و گریخته از احضار مرتب برخی از مدیرانی که حتی اکنون در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت نمی کنند هستیم. صحبت در مورد جزئیات اینگونه پرونده ها را به دلیل حساسیت و نوع تخلفات باید از خود دادستان پیگیری کرد.
نظم اداری
اما در مورد عملکرد مجموعه زیر نظر مهرداد کرمی باید به یک واقعیت اشاره کرد و آن هم نظم اداری بسیار خاص در این مجموعه است. کسانی که از نزدیک با مهرداد کرمی در ارتباط هستند نوع برخورد وی را به خوبی می شناسند. کرمی در دوران دادستانی خود در مرکز استان به نظم در کار اهمیت خاصی داده است . وی تا جایی که اطلاعات موردی در دست است ، استقلال حوزه کاری خود را هم حفظ کرده است. نظم اداری در دستگاه بزرگ تحت مدیریت وی به گونه ای بوده است که قضات و پرسنل اداری در جای خود و به نحو مطلوب عملکرد دستگاه را بالا برده اند.
تعامل با رسانه ها
شاید نمایان ترین بخش دوره کاری مهرداد کرمی در دادستانی مرکز استان مربوط به نوع تعامل وی با رسانه ها باشد . در حالی که مصمم بودن نوع برخورد وی در برخورد اول به شما اینگونه به ذهن می رساند که صحبت کردن و گرفتن اطلاعات از وی بسیار سخت است اما در واقع ارسال به موقع و موثر اطلاعات از جمله ویژگی های وی در این مدت بوده است که برای رسانه قابل قبول است.
رسانه ای شدن برخی موارد تخلف مدیران با انگیزه هایی مانند هشدار به موقع یا اطمینان بخشی به مردم از جمله مواردی بوده است که رسانه ها از آن همیشه به عنوان کارنامه موفق برای کرمی یاد خواهند کرد.
یکی دیگر از واقعیت هایی که نمی شود آن را کتمان کرد ، حمایت از رسانه ها بوده است به گونه ای که گاها مشاهده شده است با مشاوره و راهنمایی هایی که به اصحاب رسانه می داد اجازه پایمال شدن حقوق آن ها را در مواجهه با مدیرانی که از همه توانایی های حقوقی برخوردار بودند ، نمی داد.
یا اینکه در جلسات متعددی که با رسانه حضور داشت پس از پایان جلسات تا هر زمانی که خبرنگاران از وی مشاوره یا پرسشی داشتند با حوصله پاسخ می داد.
شاید یکی از مشوقان اصلی رسانه ها برای پرداختن به بحث تخلف مدیران خصوصا بحث استخدام های فله ای ، خود دادستان بود که بارها از رسانه هایی که بصورت مستند اینگونه تخلفات را رسانه ای می کردند ، حمایت می کرد و می توان گفت سیاست بالا بردن هزینه تخلف برای مدیران با استفاده از ظرفیت رسانه ها و با انگیزه پیشگیری از وقوع جرم ، شگرد کاری و موثر وی در این زمینه بوده است.
دادستان موفق در تدارک خداحافظی از کهگیلویه و بویراحمد / مبدع آرای سبز دادستان مرکز استان می شود
 
دادستان جدید کیست؟
بی شک موفقیت دستگاه قضایی در عملکرد می تواند ، باعث ایجاد فضای امنیت و یا باعث القاء فضای امنیت روانی در جامعه شود.با اعلام فطعی بودن خداحافظی مهرداد کرمی از دادستانی مرکز استان ، همانگونه که اعلام شد قرار است سید علی ملک حسینی جایگزین وی شود.
حال که کارنامه کرمی در دادستانی مرکز استان خوب بوده است حتما انتظار عمومی این است که در بدترین حالت دادستان جدید اگر قوی تر هم عمل نکند حداقل همان قدرت را داشته باشد که البته با نگاهی به عملکرد گزینه جدید امیدواری به تداوم اقتدار دادستانی بالا می رود.
مبدع آرای سبز
شاید بارها شنیده ایم که در کوچه و بازار گفته می شود که فلان مدیر ، فلان تخلف را انجام داده است و کسی نیست از وی بازخواست کند!
در دوران مسئولیت ملک حسینی در دنا خوشبختانه در خصوص تخریب منابع طبیعی اقدامات جدی صورت گرفته است که در این زمینه و با بالا رفتن هزینه برای متخلفان و اطمینان از برخورد بدون مماشات ، شاهد کاهش چشمگیر اینگونه تخلفات در آن شهرستان بوده ایم.در این مورد می توان به شگرد صدور رای های سختگیرانه هم اشاره کرد. 
نکته بسیار جالب کارنامه ملک حسینی در پرونده های مربوط به تخریب منابع طبیعی ، صدور آرای سبز وی است که وی را به عنوان مبدع این نوع احکام در کشور می شناسیم. در چنین رای هایی قاضی حکم به کاشت درخت و گیاهان برای مجرم تخریب محیط زیست و منابع طبیعی می کند.
 
یکی از بدترین نوع از پرونده های سال های متعدد در کهگیلویه و بویراحمد ، بحث نزاع دسته جمعی بوده است به گونه ای که اطمینان از عدم برخورد با جمع زیادی از نزاع کنندگان این گونه نخلفات به شدت مشاهده می شد ! که در شهرستان دنا هم این معظل مشاهده می شد اما با برخوردهای سنگین قضایی و بدون مماشات آن قدر هزینه برای متخلفان بالا رفت که خوشبختانه اکنون پرونده نزاع دسته جمعی به صفر رسیده است و باید گفت یکی از بزرگترین مشکلات مربوط به امنیت آن شهرستان حل شد.
با نگاهی به آمار و ارقام اعلامی از طرف مسئولین قضایی دنا ، شاهد کاهش ورودی پرونده به دادسرا بوده ایم که این هم یکی از نکات امیدوار کننده در عملکرد مجموعه قضایی تحت مدیریت ملک حسینی در پیشگیری از وقوع جرم بوده است.
همین آمار و ارقام اعلامی از پرونده های قضایی نشان از کاهش پرونده های مسن در این شهرستان است که عمده این پرونده ها تعیین تکلیف شده است.
دادستانی و سقوط در دنا
بی شک یکی از درآورترین حوادث تاریخ کهگیلویه و بویراحمد ، حادثه سقوط هواپیما در دنا بود که برای مدت زیادی استان متاثر از عواقب آن از جمله یافتن اجساد بود. نکته بسیار مهم در مدیریت پس از حادثه ورود ملک حسینی به موضوع برای کمک به دیگر دست اندرکاران بود. وی در این خصوص توانست با کمک گرفتن از ظرفیت کوهنوردان و شکارچیان محلی آشنا به منطقه ، اقدامی موثر در یافتن ، جمع آوری و انتقال پیکر جانباختگان انجام دهد.
انشعابات غیر مجاز
یکی دیگر از حساس ترین پرونده های کهگیلویه و بویراحمد  ، موضوع انشعابات غیر مجاز بود که در این خصوص میزان پرونده های تشکیل شده و برخورد بدون از مماشات و البته کاهش اینگونه تخلفات گویای عملکرد خوب و قابل قبول دستگاه قضایی است. که در این زمینه شهرستان دنا هم متاسفانه دارای تخلفات گسترده ای بود.
از آنجایی که از زمان تشکیل پرونده تا رسیدن به نتیجه و صدور رای در دادسرا ، مراحلی باید طی شود اما با پیگیری های خوب و اولویت بخشی اینگونه تخلفات برای متخلفان بسیار هزینه بر و با جرائم سنگین همراه شد که خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیر این نوع تخلف در دنا بوده ایم.
دادستان موفق در تدارک خداحافظی از کهگیلویه و بویراحمد / مبدع آرای سبز دادستان مرکز استان می شود
 
کمک به واحد های تولیدی و اشتغالزا
یکی دیگر از اقدامات خوب گزینه دادستانی جدید مرکز استان مدیریت مجموعه گردشگری کوه گل در سیسخت با کمک به تشکیل تعاونی 3 هزار نفری بوده است و یا بحث راه اندازی کارخانه آب معدنی سیسخت که نشان از تلاش وی برای حل موثر چنین مشکلاتی در حوزه های اشتغال یا رفع موانع تولید است.
به هر جهت آنگونه که خبرهای دریافتی حکایت دارد ، مهرداد کرمی با کارنامه ای درخشان از کهگیلویه و بویراحمد می رود و جای خود را به یکی از همکارانش با کارنامه خوب می دهد که باید امیدوار بود همچنان دادستان مرکز استان ، موثر و قاطع در پرونده هایی که حوزه عمومی را نشانه گرفته است ، عمل کند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار