"اصفهان میزبان مسابقات جهانی تنیس نوجوانان"
تابناک: روز گذشته دیدار پایانی مسابقات جایزه بزرگ تنیس جام زنده یاد اصغر کازرونی در زمین تنیس ورزشگاه 22 بهمن برگزار شد. این مسابقات یکی از مسابقات بزرگ ایران است که هر سال به پاس زحمات اصغر کازرونی برای تنیس ایران برگزار می شود.
کد خبر: ۸۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 22 August 2015

به گزارش تابناک اصفهان، روز گذشته دیدار پایانی مسابقات جایزه بزرگ تنیس جام زنده یاد اصغر کازرونی در زمین تنیس ورزشگاه 22 بهمن برگزار شد. این مسابقات یکی از مسابقات بزرگ ایران است که هر سال به پاس زحمات اصغر کازرونی برای تنیس ایران برگزار می شود.

این مسابقات طی 8 روز در زمین تنیس ورزشگاه 22 بهمن برگزار می شد که در دیدار فینال یک نفره، شاهین خالدان، تنیسور اصفهانی موفق شد از سد محسن حسین زاده بگذرد و قهرمان این دوره از مسابقات شود. پیش از این مسابقه نیز تیم البرز با ترکیب اخوان و محسن حسین زاده قهرمان این رقابت ها شدند.


خالدان: وضعیت اصفهان در تنیس بهتر از استان های دیگر است!

شاهین خالدان، تنیسور اصفهانی درباره این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات را خوشبختانه به خوبی پشت سر گذاشتم و قهرمان شدم، سطح این دوره از مسابقات واقعا بالا بود و می توان گفت نسبت به سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به درخشش بازیکنان اصفهانی در این مسابقات، ادامه داد: در هر دوره بازیکنان خوبی از اصفهان در مسابقات شرکت می‌کنند و هنوز هم این جریان ادامه داد و به طور کل وضعیتی که در حال حاضر برای تنیس وجود دارد وضعیت بسیار خوبی است.

خالدان با اشاره به جایگاه تنیس ایران خاطرنشان کرد: تنیس ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما به دلیل حضور کم ایران در مسابقات بین المللی سبب شده تا در رنکینگِ مناسبی قرار نداشته باشیم. ایران در مسابقات آسیایی عملکرد خوبی را داشت و همین عامل نشان می‌دهد که فدراسیون نسبت به گذشته بهتر عمل کرده است.


خوروش: اصفهان در آینده حرف هایش را در تنیس می زند!

حمیدرضا خوروش در حاشیه مسابقات تنیس جایزه بزرگ کشور، اظهارکرد: این مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و اصفهان نیز به لحاظ میزبانی تا به امروز در مسابقات مختلف خوب عمل کرده است. به لحاظ آموزشی نیز خوب جلو رفته‌ایم و تعداد زیادی از نونهالان جذب تنیس شده‌اند که در آینده سبب رشد تنیس اصفهان خواهند شد.

وی با بیان اینکه اصفهان همیشه در تیم ملی بازیکن داشته است، ادامه داد: چنین چیزی نشان دهنده رشد و عملکرد خوب تنیس اصفهان است.

رییس هیئت تنیس استان اصفهان با اشاره به فینال مسابقات تنیس جایزه بزرگ، تصریح‌کرد: مردم استقبال خوبی از این فینال داشتند، اما امیدوارم به کمک خیران ورزش‌یار بتوانیم یک مجموعه تنیس خوب در اصفهان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در اصفهان بالای 100 زمین استاندارد داریم، اضافه کرد: مجموعه‌ای که بتوان مسابقات را در سطح خوب برگزار کرد و مردم بتوانند استفاده کنند بسیار کم است.


اصفهان میزبان مسابقات جهانی تنیس رده سنی زیر 18 سال

امیر برقعی، مدیر توسعه تنیس در منطقه غرب و آسیای میانه که این مسابقات را از نزدیک مشاهده می کرد،در جمع خبرنگاران گفت: در آینده‌ای نزدیک اصفهان میزبان مسابقات جهانی تنیس رده سنی زیر 18 سال است. در این مسابقات، هر راندی که بازیکنان شرکت کننده در جدول اصلی برنده می‌شوند امتیاز شان در رنکینگ جهانی بهتر می‌شود.

وي با بیان اینکه این مسابقات هنوز در حال ثبت نام است به همین دلیل تعداد شرکت کنندگان خارجی مشخص نیست، اضافه‌کرد: برای مسابقات بزرگسال استقبال خوبی می‌شود، اما برای نوجوانان و جوانان استقبال کمی را شاهد هستیم، اما امیدوارم این مسابقات نیز با استقبال خوبی همراه شود.

برقعي تنیس ایران را تنیسی در حال رشد دانست و ادامه داد: کارهای خوبی چون افزایش امکانات در تنیس در حال گسترش است که با اقزایش تعداد مربیان می توانیم به سطح حرفه‌ای برسیم.

مدیر توسعه تنیس در منطقه غرب و آسیای میانه خاطرنشان‌کرد: چندین سال به تنیس ایران توجهی نمی‌شد، اما دوباره این رشته از سرگرفته شده است. البته اگر بخواهیم تنیس را با رشته‌هایی که قهرمانان شاخصی در المپیک و مسابقات آسیایی دارد مقایسه کنیم شاید رقابت سختی باشد، اما تنیس نیز بالاخره جای خود را باز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فدراسیون جهانی بر نامه‌ای برای ساده تر کردن دسترسی افراد به تنیس دارد، تصریح کرد: فدراسیون ایران نیز در همین راستا حرکت می‌کند تا با وسایل ارزان قیمت این رشته را ارزان تر در اختیار افراد قرار دهد.

نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه اصفهان همواره در عرصه ورزش کشور حرف اول را می زده و مهره های قابلی نیز در عرصه ورزش تنیس دارد، مسئولان مربوط باید در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات و ارائه آن به عنوان یک برند ملی، تلاش کنند چرا که با بهره گیری از این ظرفیت مناسب، اصفهان می توانند میزبان شرکت کنندگان مختلف خارجی و توسعه این مسابقات در سطح بین المللی نیز باشد!


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار