معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اختصاص ۲۰ هزار تن آسفالت گرم به منظور لکه گیری و چاله پرکنی خبر داد و گفت: حدود ۸۰۰ کیلومتر از محورهای شهری و روستایی خوزستان با لایه حفاظتی فوگسیل بهسازی می شوند.
کد خبر: ۸۰۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 24 December 2019

سهیل جودکی به مناسبت روز راهدار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک در اهواز، اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود، حفظ حریم ها، شست و شوی علایم، ایمنی مسیرها، راهداری اضطراری و بازگشایی مسیرها از وظایف ذاتی یک راهدار برای ایمن سازی جاده ها است.

وی با اشاره به ادغام سازمان حمل و نقل و پایانه‌های با معاونت راهداری و تشکیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: با این ادغام، اعتبارات نگهداری در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هدفمند شد که بصورت مشخص در نگهداری راه ها، نگهداری ابنیه فنی، افزایش ایمنی و بهبود وضعیت ماشین آلات سازمان هزینه می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه مطالب فوق اضافه کرد: سال گذشته در قالب قرارداد ها بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر عملیات روکش انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال های گذشته افزایش داشته است.

وی از حسن اعتبارات اختصاص یافته به سیل گفت و بیان کرد: اگر عملیات نگهداری به موقع انجام شود، ۵ سال به عمر روکش اضافه می کند و این امر به معنای حفظ راه به عنوان سرمایه ارزشمند ملی و همگانی است.

جودکی همچنین تاکید کرد: راهداری کار شناسایی و بررسی مکان هایی که نیاز به نگهداری دارد را انجام داده و امسال در قالب قیرهای امانی بالغ بر ۸۰۰ کیلومتر محور های شهری و روستایی با اجرای لایه حفاظتی فوگسیل با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان بهسازی گردید.

وی از بهسازی ۶۰ کیلومتر از محور های روستایی با لایه حفاظتی چیپسیل خبر داد و گفت: حدود ۳۰ درصد این مهم انجام و مابقی آن با مساعد شدن شرایط آب و هوایی تا پایان سال به انجام خواهد رسید.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه با حداقل هزینه، بالغ بر ۳۰ کیلومتر را به صورت امانی با استفاده از امکانات سازمان راهداری روکش شد، اذعان کرد: بالغ بر ۲۰ هزار تن آسفالت گرم در اختیار اداره ها قرار خواهیم داد و عملیات چاله پر کنی و لکه گیری را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ شروع به شناسایی مناطق حادثه خیز شد، بیان کرد: در این راستا تیمی تشکیل شد و در مدت ۶ ماه با همکاری پلیس راه اطلاعات تصادفات بررسی شد که مختصات نقاط پرخطر، تعداد فوتی، جرحی و خسارتی مشخص شد.

جودکی با اشاره به اینکه در قالب این نقاط حادثه خیز سالیانه حدود ۱۲ میلیارد تومان اختصاص داده می شود، اظهار کرد: این مقدار اعتبار نا چیز بوده، برای مثال در سال ۹۵ و ۹۶ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای این امر نیاز بود تا نقاط حادثه خیز رفع شوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: از امسال بحث های مرتبط با رانندگی و علایم راهنمایی در مدارس و دهیاری ها در راستای کاهش تصادفات آموزش داده می شود.

وی در پایان با تاکید بر نقش بیش از ۷۰ درصدی عامل انسانی در بروز تصادفات، خاطرنشان کرد: اقدامات جدی با هدف اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز را در برنامه داریم اما ضرورت آموزش همگانی رانندگان و کاربران راهها قطعا منجر به کاهش آمار سوانح جاده‌ای خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار