رضا چمن:
به گزارش تابناک سمنان: رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه طی سال جاری ۳۴۰ نفر با علائم آنفولانزا در شاهرود و میامی بستری شدند، گفت: موردی از مرگ‌ومیر آنفولانزا در شرق استان سمنان گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۰۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 23 December 2019

نتیجه تصویری برای رضا چمن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صبح دوشنبه در دومین نشست تبیینی، خبری و اطلاع‌رسانی ذیل شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه موج آنفولانزای امسال در مقایسه با سال‌های قبل از شدت بالاتری برخوردار بود، ابراز داشت: خوشبختانه این دامنه شیوع در کشور و ازجمله شرق استان فروکش کرده است.

وی بابیان اینکه طی بازه زمانی شیوع آنفولانزا دو هزار و ۴۰۰ مرود مراجعه به بخش‌های اورژانسی بیمارستان‌های شاهرود و میامی صورت گرفت، ابراز داشت: از این تعداد ۳۴۰ نفر با علائم شبه موردی ابتلاء به آنفولانزا در حوزه شرق استان سمنان بستری شدند.

رضا چمن بابیان اینکه موردی از مرگ‌ومیر آنفولانزا در حوزه شرق استان سمنان گزارش نشده است، افزود: امکان نمونه‌گیری از همه افراد در مورد آنفولانزا وجود ندارد لذا ۴۰ نمونه مشکوک به آزمایشگاه‌های بهداشت ارسال و از این تعداد نتیجه ابتلاء شش نفر مثبت شد.

چمن  بابیان اینکه در فصل زمستان تا اردیبهشت هرسال انتظار یک تا سه موج همه‌گیر آنفولانزا وجود دارد، تصریح کرد: واقعیت این است که خیلی از داروها به بیماری مقاوم شده و کارایی خود را از دست داده‌اند و صرفاً می‌بایست از طریق رعایت بهداشت این شیوع را کاهش داد.

وی در پایان بابیان اینکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان خوشبختانه کمبودی از داروی آنفولانزا گزارش نشده است، افزود: واقعیت اینکه داروی کمیابی است و با توجه به اینکه ابتلاء آن می‌تواند مرگ‌ومیر بالایی را رقم بزند و افراد مبتلا جامعه را درگیرد کند لذا باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا این‌همه‌گیری کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار